... דילוג לתוכן

קידום אתרי חנות בגוגל אדס – קמפיין לדוגמא

אם יש לכם חנות וירטואלית, אתם בוודאי יודעים כבר שהרווחים לא נוצרים מעצמם, אלא שהם פרי של עבודת שיווק חכמה ויעילה. 

למרות זאת, קידום אתרי חנות וירטואלית הוא לא עניין פשוט כל כך כפי שניתן אולי לחשוב, אלא שמדובר בעבודה מקצועית שיש להבין היטב כדי להשיג תוצאות ולהגיע ליעדים, וגם את היעדים צריך לדעת לסמן מראש. 

את זה אנחנו שמחים להדגים לכם במאמר הנוכחי עם סיפור ההצלחה של אחד הלקוחות שלנו, שהגיע אלינו עם אתר חנות בנויה במערכת שופיפיי ויצא עם עלייה של למעלה ממאה אחוזים במכירות כבר בחודש השני לעבודה המשותפת.

מה הייתה נקודת ההתחלה?

Shopify היא אחת מהפלטפורמות המובילות בעולם להקמת אתרי מסחר אלקטרוני, אבל יש בה גם אתגרים. 

אחד מהם היה שבגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס, הרכישות בחנות לא נמדדו במדויק, לכן בשלב ההתחלתי המלצנו ללקוח להתחיל לעקוב אחר הרכישות מהאתר עם מערכת Salespanel המתקדמת.

אחד האתגרים שעמדו בפנינו היה בעיית מדידת הרכישות בחנות החדשה. בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס, הרכישות לא נמדדו במדויק. לכן, בשלב ההתחלתי, המלצנו ללקוח להתחיל לעקוב אחר הרכישות מהאתר באמצעות מערכת Salespanel המתקדמת.

המערכת הזו מאפשרת בין היתר גם לעקוב אחר לקוח פוטנציאלי החל מהביקור הראשון שלו באתר עד לרגע הרכישה, וגם לנתח את תרומתו של כל ערוץ שיווק לתהליכי הרכישה באתר. כך לקחנו יחד צעד אחד קדימה אל עבר תהליך ניתוח ושיווק מדויק ומבוסס יותר, בהתאמה אישית ללקוח.

לפני הכל – הגדרת יעדים של הקמפיין

ניהול קמפיינים נכון ומוצלח הוא כזה שמתחיל בהגדרת יעדים מדויקים וישימים, לכן לפני שהתחלנו את הקמפיינים עצמם, הגדרנו יחד עם הלקוח את היעדים הנכונים.

לפני תחילת עבודה הגדרנו עם לקוח יעדים לקמפיין:

מחיר רצוי שלקוח רצה לשלם עבור רכישה באתר (CPA – Cost Per Action) – 100₪.

החזר השקעת פרסום* רצוי (ROAS) – 2.8.

זאת אומרת שעבור כל 1000₪ של תקציב פרסום הקמפיין צריך להביא לפחות 10 רכישות באתר או 2800₪ מחזור מכירות. 

*החזר על הוצאות פרסום (ROAS) הוא מדד חשוב המציג את התמורה שהעסק מקבל עבור ההשקעה שלו בפרסום. באופן פשוט, ROAS הוא היחס בין ההכנסות שהעסק מייצר מהקמפיינים שלו לבין עלות הקמפיינים.

כאשר התחלנו את מחקר מילות המפתח, זיהינו שאין ללקוח מתחרים ישירים בנישה בה הוא עוסק למעט אתרי מסחר גדולים שמוצרים דומים מופיעים כחלק מהמגוון שלהם.

לכן אחת המטרות שהצבנו לקמפיינים הייתה לקבל מקסימום חשיפה בנישה של הלקוח. מחקר המקדים הניב גם תובנה שהביקוש למוצריו של הלקוח מוגבל למאות חיפושים בחודש, לכן המטרה השנייה שהצבנו הייתה למצוא ביטויים נוספים לקמפיין פרסום בגוגל.

אילו קמפיינים הקמנו לטובת קידום אתר חנות בגוגל?

קידום אתר חנות מתבצע על ידי שילוב של קמפיינים מסוגים שונים. ללקוח שלנו הקמנו 3 קמפיינים:

  1. קמפיין ממומן ממוקד מילות מפתח ברשת החיפוש של גוגל.
  2. קמפיין גוגל שופינג – ייחודי לקידום מוצרים מחנויות וירטואליות.
  3. קמפיין שיווק מחדש (רימרקטינג), שמטרתו להחזיר לאתר לקוחות פוטנציאליים שביקרו בחנות ולא השלימו את תהליך הרכישה.

רוצים ללמוד מה זה רימרקטינג ואיך להשתמש בו נכון? כתבנו עבורכם מדריך להקמת קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש).

את המטרה הראשונה שלנו – לקבל מקסימום חשיפה בתחום ברשת החיפוש של גוגל, כפי שתוכלו לראות כאן, השגנו כבר בתוך שבועיים מהפעלת הקמפיין:

בתוך שבועיים בלבד מהפעלת הקמפיין שלנו, השגנו את המטרה הראשונה שלנו – לקבל מקסימום חשיפה בתחום ברשת החיפוש של גוגל.

ניהול ואופטימיזציה ראשונית לקמפיינים

פרסום בגוגל כידוע אינו מסתכם בהקמת קמפיינים והרצה שלהם. כדי להשיג את היעדים ולמקסם את הרווחים, ישנה גם עבודת ניהול ואופטימיזציה שצריך לבצע בהתאם לניתוח והמסקנות שעולות מהשטח. 

כך עשינו את זה עבור הלקוח שלנו:

כשבועיים לאחר הקמת הקמפיינים קיבלנו סטטיסטיקה מעודכנת של מילות המפתח, שעל בסיסה ביצענו אופטימיזציה לפיד מוצרים והוספנו מילות מפתח מובילות לכותרות מוצרים במרצ'נט סנטר. 

בעזרת הסטטיסטיקה שנוצרה מקמפיין שופינג, איתרנו מילות מפתח רלוונטיות נוספות וצירפנו אותן לקמפיין ברשת החיפוש. 

בנוסף, איתרנו את הביטויים שה-CPA שלהם היה סביר במחירו (קטן מ-100₪), וצמצמנו את קמפיין החיפוש רק לביטויים הללו.

כדי לנצל את תקציב הפרסום באופן מיטבי ולא לבזבז אותו על מילות מפתח רחבות מדי, הוספנו לחשבון פרסום סקריפט ("תוכנה קטנה") שהמשיך לבדוק מילות מפתח בקמפיין שופינג באופן אוטומטי על בסיס כללים שהגדרנו מראש. 

בנוסף, העלות הממוצעת לקליק (CPC) ירדה בעקבות העלייה בשיעור הקליקים (CTR), דירוג מודעות עלה עקב ברלוונטיות גבוהה של המוצרים למונחי חיפוש.

להלן סיכום של חודש העבודה הראשון

זקוקים למומחי קידום ממומן בגוגל שיעשו לכם סדר כמו שעשינו כאן וייקחו אתכם לשלב הבא בהצלחה העסקית שלכם?

בואו לברר איתנו איך לעשות את זה כמו שצריך!

איתור מוצרים מוצלחים בחנות וירטואלית

אחרי שביצענו את האופטימיזציה לפיד המוצרים, החשיפה למותג של הלקוח המשיכה לעלות, והגיע הזמן לשלב הבא בתהליך. השלב הזה היה איתור של המוצרים הכי נמכרים ומבוקשים בחנות, הידועים בכינוי Best Sellers.

לטובת המשימה עשינו שימוש בסקריפט נוסף שבודק באופן פרטני את הביצועים של כל מוצר בחנות, על ידי חלוקה לפי פרמטרים המוגדרים מראש. כך זה נראה:

לאחר הבדיקה אכן איתרנו את המוצרים הנמכרים ביותר, והשתמשנו בנתונים האלו כדי להרחיב את הקמפיין של הלקוח ולמקסם את הביצועים הקיימים שכבר השיגו תוצאות.

הקמת קמפיין פרפורמנס  לטובת קידום אתר מכירות

קמפיין פרפורמנס (Performance Max Campaign) זה קמפיין בגוגל פרסום שעושה שימוש בכל שטחי הפרסום שניתן להשיג דרך גוגל אדס, באופן בו כולם מרוכזים תחת קמפיין אחד.

זהו קמפיין בגוגל פרסום המבוסס על יעדים, אליו הכנסנו את הנתונים של המוצרים הפופולאריים שאיתרנו, ואת מספר הקהלים הרלוונטיים לקידום שלהם.

כפי שרצינו וציפינו, הקמפיין למיקסום הביצועים הוביל למכירות שהורידו את נתון ה-CPA עוד מתחת למחיר הרצוי וחסך עוד מתקציב הפרסום של הלקוח לטובת הגדלת ההכנסות.

בהמשך החלטנו לפרסם לאותם קהלי לקוחות דרך פרסום ביוטיוב, אך ללא הצלחה משמעותית (לעומת קמפיין הפרפורמנס, הקמפיין הממומן ביוטיוב הפיק רק 5 מכירות עם נתון CPA גבוה פי 3 – 235 ₪ לעומת 75 ₪).

את חודש העבודה השני על הקמפיינים של הלקוח המאושר, ניתן לסכם כפי שרואים כאן בעלייה של 144.98% במכירות החנות הודות לפרסום בגוגל.

 

גם בהמשך נרשמו עליות בביצועי הקמפיין שבאו לידי ביטוי בכמות הזמנות גוברת וירידת המיר הממוצע לכל הזמנה.

גם בהמשך נרשמו עליות בביצועי הקמפיין שבאו לידי ביטוי בכמות הזמנות גוברת וירידת המיר הממוצע לכל הזמנה.

לסיכום, חשוב לנו שתלמדו מסיפור ההצלחה הזה כמה דברים חשובים

הרבה בעלי עסקים המחזיקים בחנויות אינטרנטיות מחזיקים בתפיסה שגויה שפרסום בגוגל משמעותו פרסום במנוע החיפוש בלבד. אמנם, פרסום בגוגל מכיל בתוכו המון אפשרויות פרסום נוספות הודות לזרועותיה הרבות והרחבות של החברה האם כמו פרסום ביוטיוב, בתיבת הדוא"ל של ג'מייל, בדפדפן כרום ובעוד אלפי אתרים שותפי פרסום של גוגל. 

הפרסום בגוגל יכול להביא לשיעורי חשיפה של 90% מהמשתמשים באינטרנט (!), בתנאי שהעבודה נעשית בצורה מחושבת, מקצועית מותאמת לעסק וללקוח.

הסיפור של הלקוח הזה מוכיח שפרסום בגוגל נכון לכולם, גם לחנויות ותחומים עם ביקוש מוגבל ונישה קטנה. המפתח לקבלת תוצאות הוא כאמור עבודה סבלנית שלב אחר שלב, כזו שרק מומחה פרסום בגוגל יוכל לסייע לכם לייצר.

אנחנו נשמח לעזור לכם לקדם את אתר החנות שלכם בגוגל ולהוכיח שוב ושוב שמעבודה מקצועית ונכונה יוצאים לקוחות מרוצים ורווחיים. 

אם גם אתם מלאי מוטיבציה להשיג את היעדים הבאים בתחום העסקי, צרו איתנו קשר עוד היום!

רוצים לקבל עדכון חודשי על חדשות קידום ממומן בגוגל וטיפים לניהול קמפיינים?
הרשמו לניוזלטר של מילוסלבסקי מרקטינג!

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.