כתיבת תוכן לקידום אתרים

היכולת לנסח תוכן שיווקי, שמעביר מסר מדויק, וקולע לקהל היעד שלכם, הוא מה שהופך כתיבת תוכן לאתרים ול מדיה הדיגיטלית לאומנות.

בעוד רבים יודעים לכתוב על נושא כזה או אחר, לא כל איש תוכן יודע ליצור תוכן מקורי בהתאם למטרות ולצרכים המשתנים של אתרי האינטרנט בזירה הדיגיטלית. אלו נקבעים בהתאם לסוג האתר או המדיה החברתית בה מפורסם התוכן, לנישה שאליה הם משתייכים ולקהלים שאליהם הם פונים.

מסיבה זו כתיבה לאתרים הופכת להיות חלק בלתי נפרד, ואף אלמנטרי, מאפיון העסק והאתר, מתמהיל השיווק ומאסטרטגיית השיווק של העסק, ולשם כך נדרשים קופירייטרים וכותבי תוכן שמבינים את שפת המותג, בקיאים בשיווק במדיה הדיגיטלית ומכירים את הדרך אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

עדיף להזמין כתיבת תוכן לאתר אצל קופירייטר מנוסה. במיוחד אם אין לכם את הזמן או הכוח לנהל תוכן באתר אינטרנט.

מה שכדאי שתדעו על כתיבת תוכן לקידום אתרים בשנת 2021

בעבר, כתיבת מאמרים לקידום אתר בגוגל נעשתה על ידי ניסוח משפטים ללא שום ערך לגולשים. המשפטים הללו שילבו את מילות המפתח שבאמצעותן קידמו את האתר מספר רב של פעמים מבלי שתהיה לתוכן תכלית כלשהי. 

אולם, בשנת 2021 הצרכנים הרבה יותר סלקטיביים, ורוצים שכל מותג יילחם על תשומת ליבם באמצעות תוכן שמוסיף להם ערך, נוגע להם בכאב, מרגש, מצחיק ומסקרן אותם וכזה שהופך להיות חלק בלתי נפרד מהמוצר או מהשירות שהעסק מציע.

כתוצאה מכך, כתיבה לקידום אתרים, מוצרים ושירותים שינתה את פניה, והפכה למוצר בפני עצמו, אותו העסק מספק ללקוח כמשחק מקדים לרכישה, ליצירת קשר או כל המרה אחרת, דרך מאמרי בלוג, מודעות קידום ממומן בגוגל, פוסטים ברשתות החברתיות, סרטוני תדמית, מדריכים ועוד.

אפשר לומר, שכתיבת תוכן שיווקי וכתיבת מאמרי SEO בשנת 2021 הם האמצעי שמוביל את הלקוח הפוטנציאלי אל אתר העסק, ובמידה רבה מאוד הוא זה שיקבע את אופי היחסים בין המשתמשים למותג, מה שעשוי להתבטא בכמות הכניסות לאתר, בזמני השהייה של הגולשים ואף במידת האמון שיש למשתמשים במותג.

חשוב להבין, שקופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא תחום התמחות שמצריך מאנשי התוכן הרבה מאוד יצירתיות והבנה עמוקה של הרגלי הצריכה של המשתמשים, שכן כתיבת תוכן לאתרי מסחר או לאתרי תדמית לדוגמה נועדה לשרת מטרות שונות. מי שמבין את ההבדלים הללו ויודע ליישם זאת במסגרת תוכן האתר, הוא איש תוכן ששווה לרוץ אתו קדימה.

כתיבה שיווקית בפייסבוק וברשתות החברתיות כחלק מקידום האתר

הנה עובדה שרבים לא מודעים לה – הרשתות החברתיות הן כלי שיווק אדיר ורב עוצמה, אבל אם אתם מסתפקים רק בכתיבת פוסטים בפייסבוק, ולא מנצלים את הרשת החברתית לקידום אתר העסק לא מימשתם אפילו עשירית מהפוטנציאל השיווקי הקיים בה.

רבים מזהים בפלטפורמות הללו במה שמאפשרת לחשוף שירותים, מוצרים ומידע, והיא אכן כזו, אך אם היא מנתבת את המשתמשים ישירות אל האתר שלכם באמצעות כתיבה שיווקית נכונה, הרי שגם זכיתם בכניסות משתמשים חדשים באופן שוטף, גם קידמתם את האתר שלכם בצורה טבעית וגם הצלחתם לשלוף משתמשים מהזירה החברתית, שמלאה במתחרים שלכם, שמנסים לגנוב את תשומת לב הגולשים. זו למעשה הדרך היחידה לזכות בתשומת הלב הבלעדית של מי שבחר להמשיך לצרוך את התוכן שלכם דרך הרשת החברתית.

כתיבה שיווקית בפייסבוק יכולה להפוך למשימה לא פשוטה אם אתם לא שולטים בכתיבה שיווקית.

זו הסיבה ששיווק טוב מתחיל ונגמר בתוכן, 

אולם לא מספיק לדעת איך לכתוב פוסט שיווקי בפייסבוק, מכיוון שטרגוט הפוסטים, היכולת למדוד הצלחה של קמפיינים ולבצע אופטימיזציה תוך כדי תנועה, היא המפתח להצלחות של המותגים המצליחים ברשת החברתית, קטנים או גדולים, 

ולשם כך נחוץ איש תוכן שבקיא בניהול דף עסקי בפייסבוק ובכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט.

כתיבת תסריטים לסרטונים - תפוח האדמה הלוהט של המדיה הדיגיטלית

הנה כמה עובדות מעניינות על סרטונים ורשת האינטרנט:

  1. סרטוני וידאו הופכים יותר ויותר פופולריים מרגע לרגע, ונכון להיום, הם מהווים קרוב ל- 80% מתעבורת האינטרנט.
  2. ביוטיוב, האתר השלישי הנצפה ביותר בעולם, עולים מידי דקה מעל ל- 500 שעות וידאו.
  3. בגלל שיוטיוב בבעלות גוגל, הוא מקודם במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם.

המסקנה המתבקשת – פרסום ביוטיוב חייב להיות חלק מאסטרטגיית התוכן שלכם.

זה המקום להדגיש, שסרטונים שמפורסמים ביוטיוב לא מקבלים חשיפה נרחבת בפייסבוק, ועל מנת לקבל חשיפה נרחבת גם בזירה החברתית, מומלץ לשלב בה סרטון פרסום במקביל.

באופן דומה לתוכן הכתוב, גם תסריט לסרטון חייב להיכתב בהתאם למטרות הסרטון ולקהל היעד שאליו הוא פונה עם דגש על המסר השיווקי והערך למשתמשים, כשהסוד להצלחת הסרטון טמון במינון ובתזמון של המסר השיווקי.

כל קמפיין וידאו מוצלח מתחיל מסרטון פרסום ממנצח וכל סרטון מתחיל מכתיבת תסריט לסרטון.

לסיכום

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט הפכה לחלק בלתי נפרד מקידום האתר ומאסטרטגיית השיווק שלו ושל העסק. 

בעידן שבו כולם צורכים מידע ושירותים דרך המסך, אתם צריכים להיות יוצאי דופן ולבלוט מעל כל המתחרים. 

הדרך לעשות זאת היא בעזרת תוכן לאתר ולרשת החברתית, שתואם את מטרותיו ומצליח להביא תנועת גולשים רלוונטיים, כלומר, לידים חמים.

אם זה כמעט, זה לא טוב.
אם זה ליד, זה לא מספיק.
אם זה נכון, זה מה שיגרום לכל מילה לפגוע בול במטרה!