...

מה זה רימרקטינג ואיך להשתמש בו נכון?

שמעתם את המושג רימרקטינג (Remarketing) ולא הבנתם על מה מדובר?

רוצים להכיר שיטה מוכחת להגדיל כמות לידים ומכירות בעסק?

תוהים האם נכון לעסק שלכם להשקיע ברימרקטינג ואיך עושים את זה נכון?

במאמר הזה תקבלו את התשובות לכל השאלות האלו ועוד כמה חשובות שבוודאי תרצו לדעת.

מתחילים מבסיס – מה זה רימרקטינג?

רימרקטינג (או שיווק מחדש) היא שיטה שבה משתמשים בעלי עסקים כדי להחזיר גולשים שביקרו באתר שלהם לביקור נוסף. זו נחשבת לשיטה מצוינת בקידום ממומן שממש לא כדאי לוותר עליה, כיוון שהיא פונה אל גולשים שכבר היו באתר ואנו רוצים להחזיר אלינו להשלמת עסקה. 

השימוש ברימרקטינג מבוסס על איתור המניע של הגולשים לחזור לאתר ולשכנע אותם לבצע עסקה.

רימרקטינג היא שיטה שמתייחסת ל"קהלים חמים". הכוונה היא לקהלי לקוחות שכבר מכירים את העסק שלכם, רכשו מכם או ביקרו באתר של העסק בעבר. ההיכרות המוקדמת של הגולשים עם העסק, מעלה את ההיתכנות שיבצעו רכישה בפעם הבאה שיגיעו אליו. 

לשם ההבנה נציין כי "קהלים קרים" אלו קהלי לקוחות שלא מכירים אתכם ואת העסק, ואפילו לא ביקרו באחד הנכסים הדיגיטליים שלכם. הנכסים האלו יכולים להיות עמוד פייסבוק, אינסטגרם עסקי, ערוץ יוטיוב וכדומה.

רימרקטינג מאפשר להגביר את המודעות למותג שלכם או להזכיר לאנשים שכבר ביקרו באתר בעבר לחזור ולבצע רכישה או לפנות אליכם. זו שיטה שמטרתה להשאיר את המותג שלכם נוכח בתודעתו של הלקוח, כדי שבעת הצורך, הוא יזכור למי עליו לפנות כדי לקבל מענה.

מודעות פרסום שיוצרים בצורה חכמה ומותאמת לקהל היעד, מעניקות לגולשים תחושה שמדובר על מותג גדול ונוכח, מה שמייצר אמינות ומעמד גבוה משל המתחרים.

טיפ של מומחים – לפני שתתחילו לעבוד על קמפיין רימרקטינג, חשבו איזה מקום הוא יתפוס במשפך השיווקי שלכם.

לפרטים נוספים על שלבי המשפך קראו את הפוסט הזה.

האם להשקיע ברימרקטינג יהיה מהלך חכם עבורכם? 

הנחת היסוד של בעלי עסקים רבים היא שאין טעם בלהשקיע כסף על פרסום שיביא את אותם הלקוחות פעם נוספת לאתר. 

על פניו, זה נשמע הגיוני כיוון שהלקוחות האלו כבר ראו מה השירות שאתם מציעים ובחרו שלא לרכוש אותו.

אבל הנה עובדה שתגרום לכם לחשוב אחרת:

לקוח פוטנציאלי נחשף כשש פעמים בממוצע לבית עסק או לאתר שלו, לפני פניה לעסק או ביצוע רכישה באתר!

הנתון הזה מבוסס על הפסיכולוגיה של הצריכה:
בפעם הראשונה שיוצע לכם מוצר חדש על ידי אדם זר, ככל הנראה תחליטו לוותר על העסקה כיוון שתרגישו שאינכם בטוחים בטיבה. 

למרות זאת, אם אתם מגיעים בפעם השנייה לחנות מסוימת שכבר ביקרתם בה או רכשתם ממנה בעבר, ההיכרות המוקדמת איתה תעניק לכם יותר ביטחון לשלם מכספכם על שירות או מוצר שהיא מספקת.

אחד מהלקוחות שלנו קורא לקמפיין שיווק מחדש – "כסף על הרצפה". 

אז למה שלא תרימו את הכסף הזה גם אתם? אם יש לכם תנועה אורגנית לאתר או שאתם מקדמים את העסק דרך קידום ממומן, אתם מוכרחים להשקיע בקמפיין רימרקטינג!

טיפ של מומחים – כדי להקים קמפיין שיווק מחדש מוצלח שייצר תוצאות, צריך גודל קהל מינימלי של 1,000 גולשים לפחות.

מה הבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג?

אולי שמעתם על ריטרגטינג?

לפעמים קורה שאנשים מתבלבלים בין שני המושגים Retargeting ו-Remarketing. אבל האמת היא שהם לא כל כך שונים אחד מהשני. מה שאנחנו קוראים לו היום רימרקטינג, נקרא באנגלית Retargeting והתרגום הנכון לעברית הוא "מיקוד מחדש". 

כיום אין הבדל משמעותי בין המושגים האלו וניתן גם להגיד רימרקטינג או שיווק מחדש.

איך השיטה עובדת?

אז ברור לנו שהמטרה שלנו היא למשוך בחזרה אלינו גולשים שכבר ביקרו בנכס דיגיטלי שלנו בעבר, אבל איך זה יקרה בצורה מדויקת? בתור התחלה חשוב שנכניס למערכת את ההגדרה של הגולשים להם אנו רוצים לפרסם.

בשפה המקצועית זהו שלב שנקרא – בניית קהלים. כדי לעשות את זה, צריך להוסיף לאתר פיקסל של מערכת פרסום. 

פיקסלים הם כמו הגששים של האתר שלכם – הם קטעי קוד שניתן להטמיע באתר כדי לאסוף נתונים אחר תנועות הגולשים בתוכו. אחרי הוספת הקוד לאתר, פיקסל מתחיל "לצבוע" גולשים ולהוסיף אותם לרשימת הרימרקטינג שלכם.

אם נתמצת את שלב ההכנות לפני הקמת קמפיין שיווק מחדש בגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת, לשתי פעולות, אלו יהיו:

  1. הוספת פיקסל של מערכת פרסום שדרכה תרצו לפרסם את האתר.
  2. ליצור קהלי משתמשים מוגדרים שלהם תרצו לפרסם.

הקהלים הטובים ביותר לפרסום כשעושים שיווק מחדש

לא כל הגולשים מגיעים לאתר שלכם באותה הדרך. חלקם הגיעו אליו בגלל טעות הקלדה, חלק בלחיצה מוטעית, חלק מצאו את המוצרים באתר לא רלוונטיים עבורם וחלק התחרטו תוך כדי ביצוע ההזמנה. 

לכן, אם קהלי הלקוחות שלנו שונים זה מזה, אין סיבה שנפרסם בצורה דומה לכל אחד מהם, אם בכלל.

אז איך נדע למי כן כדי לפרסם?

אם לנכס הדיגיטלי שלכם נחשפים פחות מ-50 אנשים ביום, אין ברירה ותצטרכו לפרסם לכל המבקרים באתר או בדף נחיתה באותה צורה. 

הסיבה לכך היא שבמספרים כאלו, עדיף לפרסם גם לגולשים שהם פחות רלוונטיים מאשר לא לפרסם בכלל.

אם הקהל שלכם מספיק גדול על מנת לפלח אותו לצורך שיווק מחדש, הנה 5 אסטרטגיות בסיסיות לפילוח קהלי רימרקטינג.

5 אסטרטגיות בסיסיות לפילוח קהלים לקמפיין רימרקטינג

קהל #1 – לקוחות קיימים

לקוחות שכבר רכשו אצלכם בעבר הם הלקוחות שיהיה הכי קל להחזיר כיוון שכבר קיימים ביניכם יחסי אמון. 

מחקרים מעידים כי הרבה יותר קל למכור למישהו שכבר שילם לכם בעבר, אפילו אם הסכום לתשלום היה נמוך משמעותית ממחיר המוצר או השירות שאתם מעוניינים למכור כרגע.

לא סתם לקוחות קיימים הוא סוג הקהל הראשון שאנו מזכירים – זה הקהל הכי נאמן שלכם! והקהל האידאלי לפרסום מבצעים, מוצרים או שירותים חדשים. בנוסף לקמפיין שיווק מחדש, מומלץ מאוד לעשות שיווק במייל ללקוחות קיימים.

טיפ של מומחים – אפשר להכין רשימת לקוחות עם פרטי יצירת קשר (מיילים וטלפונים) ולהעלות את הקובץ למערכת פרסום של גוגל או של מטה (פייסבוק).

קהל #2 – נוטשי תהליך רכישה

לפעמים לקוחות מגיעים לאתר שלנו, מתחילים רכישה, אבל נוטשים אותה באמצע. אלו כמובן לקוחות שאנו נתקלים בהם רק כשמדובר על חנויות וירטואליות. 

גולשים שהוסיפו מוצרים לסל קניות או נטשו רגע לפני התשלום, הם כנראה גולשים שמעוניינים לקנות מהאתר שלכם יותר מכל אלו שרק צפו בדפי מוצרים או בבלוג באתר.

לפרטים נוספים על קידום אתרי חנות ברשת לחצו כאן.

גם אם האתר שלכם הוא לא חנות אינטרנטית, חשבו על המסלול שלקוח פוטנציאלי עובר בו לפני שהוא בוחר ליצור קשר. 

חפשו נקודות "נטישה" פוטנציאליות מהמסלול הזה – השלבים בהם יהיה הגיוני שהלקוח ינטוש את האתר, ונסו לפנות לגולשים כאלו דרך קמפיין פרסום ייחודי.

טיפ של מומחים – פנו לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם עם מסר שיחדש להם משהו לגביו. נסו להיות יצירתיים ולסקרן אותם. 

קהל #3 – לידים

ליד הוא פנייה מלקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים כדי שנחזור אליו בנוגע לשירות או מוצר שלנו. 

מרבית העסקים אינם מקפידים לפרסם ללידים וזוהי טעות אסטרטגית! לידים הם לקוחות שמתעניינים במה שיש לנו להציע, אבל רוצים שאנחנו נגיע לקראתם ולא להפך. 

אם נצליח לספק להם את תחילת ההתקשרות – הסיכוי שיבצעו רכישה יהיה גבוה יותר. 

במילים אחרות, זה הזמן לתפוס את תשומת הלב שלהם דרך פרסום מודעות בכל הפלטפורמות עוד לפני שנציג מכירות הרים אליהם טלפון. 

לקהל הזה כדאי להציג מודעות עם המלצות של לקוחות מרוצים, סיפורי הצלחה של לקוחות קודמים, כתבות תוכן לבניית אוטוריטה ועוד.

קהל #4 – אנשים שצפו בשירות או מוצר מסוים

אם יש לכם חנות וירטואלית או אתר לעסק, אתם בוודאי יודעים שכל עסק יכול להציע מוצרים שונים אחד מהשני. 

לא בהכרח שכל הלקוחות יתעניינו בכל המוצרים. 

לכן, אסטרטגיה נוספת לצביעת קהלים היא לפרסם לפי המוצר או השירות בו קהל הגולשים התעניין. 

לדוגמא: ברור לכל, שגולש שנכנס לדף שמדבר על שירותי ניהול קמפיינים בגוגל כנראה לא יבצע איתנו עסקה אם נציע לו שירותי קידום בפייסבוק.

כלומר –  מומלץ לפנות עם מסר שיווקי שונה ומדויק לגולשים שביקרו בדפים שונים באתר שלכם.

אתם בוודאי מכירים את האסטרטגיה הזו כיוון שדיברנו על נושא דומה בפוסט שלנו על רימרקטינג דינמי.

קהל #5 – מבקרים חדשים

קהל היעד האחרון שנדבר עליו מורכב מהאנשים שביקרו באתר שלכם לאחרונה. 

מדובר על "קהל חם" שהתעניין בשירותים או במוצרים שלכם ממש עכשיו. הגדירו את הזמן שחולף מרגע ההתעניינות או הביקור באתר שלכם ומפו את כל הגולשים שביקרו בו בזמן הזה.

טיפ של מומחים – לפני שתתחילו לפלח קהלים, כדאי לבדוק את המסלול שעוברים הלקוחות שלכם באתר בדרך לרכישה או לפניה באנליטיקס.

בגוגל אנליטיקס תוכלו לבדוק כמה זמן עובר מהביקור הראשון של הלקוח באתר עד לרגע הרכישה, או כמה פעמים לקוח פוטנציאלי מבקר באתר לפני הרכישה או יצירת קשר.

כמובן שיש עוד אסטרטגיות רבות לבניית קהלים, אבל 5 האסטרטגיות הבסיסיות האלו מספקות תוצאות מרשימות לרוב העסקים.

יצירת קמפיין רימרקטינג בגוגל אדס (אדוורדס)

אפשר להקים קמפיין שיווק מחדש בגוגל בכמה צעדים פשוטים:

שלב 1 – הכנות

יש להוסיף תג (פיקסל) גוגל אדס לאתר וליצור קהלים דרך המרכז לניהול הקהלים -AUDIENCE MANAGER, כפי שמודגם בצילום המסך:

קמפיינים רימרקטינג הם דרך מצוינת להגיע ללקוחות פוטנציאליים שכבר קיימו אינטראקציה עם המותג שלך. בעזרת Google Ads תוכל ליצור קהלים לקמפיין הרימרקטינג שלך על סמך קריטריונים שונים כגון ביקורים באתר, פעילות באפליקציה, רכישות קודמות ועוד.

מומלץ ליצור גם קהלים בגוגל אנליטיקס ולקשר בין גוגל פרסום לגוגל אנליטיקס. כך ניתן לטרגט קהלים מאנליטיקס ביחד עם קהלים מגוגל פרסום.

ניתן להתאים קהלי רימרקטינג מגוגל אנליטיקס לצרכים של העסק שלכם ויבטיחו שאתם מגיעים לאנשים הנכונים עם המסר הנכון.

אם יש לכם ערוץ יוטיוב, יש לקשר בין הערוץ למערכת הפרסום וליצור קהלי שיווק מחדש דרך המרכז לניהול הקהלים:

שלב 2 – יצירת הקמפיינים

צפו בסרטון ולמדו איך לבנות קמפיין רימרקטינג מוצלח:

רימרקטינג בפייסבוק ואינסטגרם

בדומה לשלבי הקמת קמפיין רימרקטינג בגוגל, גם קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם יש להתחיל עם הוספת פיקסל. 

הפיקסל יהיה של מטה (פייסבוק) ולאחר התקנתו אפשר יהיה להתחיל לפרסם לגולשים שביקרו באתר, או צפו בתכנים שלכם בפייסבוק או באינסטגרם.

אופציה נוספת לבניית קהלים לפרסום בפייסבוק היא להתחיל מקידום תכנים, ורק אחרי כן לפרסם את השירות העיקרי שלכם לאנשים שיצרו אינטראקציה עם תכנים שפרסמתם. 

לדוגמא, דמיינו שאתם מציעים קורס כתיבה שיווקית. אם תקדמו סרטון עם השיטה שלכם לכתיבת קופי מוכר, תוכלו ליצור קהל שסביר מאוד שיתעניין ברכישה של הקורס. הקהל הזה יוכל להיות מורכב מהגולשים שצפו לפחות ב-50% מהסרטון.

מסרטון הזה תוכלו ללמוד את הצד הטכני של הקמת קמפיין רימרקטינג בפייסבוק:

נסכם את נושא הרימרקטינג

מדובר על שיטת פרסום ייחודית שמבוססת על תובנות פסיכולוגיות והיכרות עם מניעי הצריכה של גולשים, ויכולה להגדיל משמעותית את ההכנסות שלכם. הכרנו את קהלי המטרה האידיאליים לקמפיין רימרקטינג ומה הופך אותם לרלוונטיים עבורנו כמפרסמים. 

ראינו שאחד השלבים החשובים בתהליך הוא צביעת הקהלים וההכנות, ויותר מהכל – נוכחנו לדעת שכל עסק יכול להרוויח מהשקעה בקמפיין קימרקטינג.

רוצים לקבל עדכון חודשי על חדשות קידום ממומן בגוגל וטיפים לניהול קמפיינים?
הרשמו לניוזלטר של מילוסלבסקי מרקטינג!

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.