פרסום בגוגל שופינג

מה זה Google Shopping ולי זה מתאים?

Google Shopping, שנקרא בעבר "מודעות פרטי מוצר", הוא שירות שמספקת גוגל, המאפשר ללקוחות לחפש, להציג ולהשוות מחירים בין מוצרים שונים שמוצגים להם במודעות פרסום. המודעות האלו מופיעות בדף הראשי של תוצאות החיפוש או בכרטיסיית הקניות לאחר "הקמת קמפיין גוגל שופינג".

למעשה, קמפיין שופינג זה קמפיין ממומן בגוגל פרסום (אדוורס לשעבר), שמתאים במיוחד לקידום ממומן של מוצרים מחנויות וירטואליות.
גוגל קניות הוא אחד מערוצי המכירות היעילים ביותר לפרויקטים של מסחר אלקטרוני (E-commerce).
באמצעות הקמפיין הקונים יכולים להיחשף, למצוא ולהשוות בקלות בין המוצרים שהם צריכים מבלי להיכנס לאתר המפרסם. עבור המוכרים, מודעות שופינג מאפשרות להציע את המוצרים שלהם לקהל שהכי מתעניין בהם ולמשוך קהלים חמים שמוכנים לביצוע רכישה.

קידום חנות וירטואלית באינטרנט דרך קמפיין שופינג מתאים במיוחד לסוגי עסקים הבאים:

  • לחנויות וותיקות שעובדות ומקבלות טרפיק מערוצי פרסום אחרים (דרך קידום אורגני לדוגמה, או פרסום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם).
  • לעסקים בנישות תחרותיות במיוחד עם עלות גבוהה לקליק ביחס לרווח ממכירת המוצר (אם קמפיין שופינג בנוי ומנוהל נכון, המחיר לקליק יהיה נמוך יותר ביחס לקמפיין רגיל ברשת החיפוש).
  • לקמעונאים עם מגוון מוצרים גדול, שזקוקים למערכת גוגל פרסום כדי שתיצור כמות מודעות עצומה של מודעות על בסיס נתוני מוצרים באתר.
  • לחנויות אינטרנטיות עם מחירים נמוכים מהמתחרים (הגולשים נחשפים למחירי המוצרים במודעות הפרסום).

רוצים לוודא שקמפיין שופינג מתאים לקידום האתר שלכם?
מלאו את הטופס ליצירת קשר עם מומחי קידום של מילוסלבסקי מרקטינג!

מודעות שופינג (Shopping Ads) יכולות להופיע בכמה מיקומים:

  1. בראש תוצאות החיפוש של גוגל, מעל תוצאות החיפוש האורגניות.
  2. באמצע דף תוצאות החיפוש.
  3. תחת לשונית "שופינג".
  4. ביוטיוב או ב- GMAIL
  5. ברשת המדיה של גוגל – אתרים ואפליקציות שונות.
דף תוצאות חיפוש הראשון: מודעות שופינג בגוגל ברשת החיפוש של גוגל.
מודעה ויזואלית מושכת יותר תשומת לב בהשוואה למודעת טקסט רגילה. שאלו את עצמכם, על איזו מודעה אתם הייתם לוחצים?

פרסום מקצועי ב- Google Shopping עם מילוסלבסקי מרקטינג

עבור מוכר שרוצה להקים ולנהל מערך שיווק ממומן בשופינג בעצמו, מבלי להיעזר במומחי קידום בגוגל לניהול הקמפיין, הכנו מדריך – גוגל שופינג מא' עד ת'.

אם החלטתם להתקדם להקמת קמפיין גוגל שופינג מקצועי שיגדיל לכם את מחזור המכירות, אתם מוזמנים לבחון את תוצאות הפרסום בגוגל של הלקוחות שהפקידו בידי מומחי ניהול קמפיינים של מילוסלבסקי מרקטינג את הקמפיינים המקוונים שלהם.
ניהול נכון של קמפיין ממומן בגוגל אחרי 4 חודשי עבודה הוריד מחיר לליד ב-87%!
ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס מבוסס נתונים: לפעמים ביצועים של פרסום ממומן אפשר לשפר דרך הטיפול בצד הטכני בלבד.

שלבי הקמת קמפיין פרסום בגוגל שופינג

כמו כל קמפיין דיגיטלי, גם כשמדובר בפרסום דרך גוגל שופינג אדס, תמיד מתחילים בבניית אסטרטגיה שיווקית, שמטרתה ליצור תשתית אופטימלית לקמפיין על ידי הגדרת מטרות ויעדים, הגדרה ואפיון של קהלים, הגדרת מסרים שיווקיים ועוד. 

חשוב להדגיש, שאסטרטגיה שיווקית לא מצריכה פעולות טכניות, אלא מחקר מעמיק, הבנה של העסק, היכרות מעמיקה עם השוק בו הוא פועל והתאמה ספציפית אופטימלית של אפיקי השיווק לעסק ולמטרותיו.

שלב  0 – שיחת היכרות ראשונית ובדיקת התאמה למדיניות פרסום בגוגל שופינג

מערכת הפרסום גוגל שופינג אדס מגדירה כללים ברורים מאוד לשיווק מוצרים באינטרנט, ומפרסם שלא עומד בדרישותיה עלול לפגוע במאמציו וגישתו לקידום ממומן תיחסם. מסיבה זו חשוב תחילה לבצע בדיקה שבוחנת את מידת ההתאמה של המפרסם לפלטפורמה.

 

האם פרסום ממומן באמת משתלם?

לאחר בדיקת ההתאמה של המוצרים שמשווקים, יש לבצע הערכת ביצועים ובדיקת כדאיות, שתבהיר מה סיכויי ההצלחה של הקמפיין.

לדוגמא,

פנה אלינו לקוח שרצה לשווק מוצרים מחנות האונליין שלו דרך פרסום בגוגל. בבדיקה ראשונית עלה שמחיר סביר לקליק בתחום של הלקוח עולה כ- 1 ₪, העלות הממוצעת למוצר עמדה על כ– 300 ₪, והרווחיות עמדה על 40% (או 120 ₪ פר מכירה).

נתונים שהתקבלו מגוגל אנליטיקס הובילו אותנו לתובנות הבאות:

  • הלקוחות נוטים להזמין מוצרים בודדים באתר.
  • למעשה, מכל 100 גולשים שנכנסים לחנות, כ-2.5 גולשים מבצעים הזמנה (יחס המרה לרכישה – 2.5%).
  • 1 ₪ כפול 100 קליקים שווה 100 ₪. מ- 100 קליקים הבנו שנקבל בערך 2.5 רכישות.
  • משמעות הדבר היא, שהרווח ממכירת מוצר אחד עומד על 120 ₪, ושהרווח מכל 100 ₪ שהלקוח משקיע בפרסום (2.5 כפול 120 ₪) עומד על 300 ₪ (לא כולל הוצאות נוספות).
  • הרווח הצפוי מתקציב פרסום של 3000 ₪ הוא 9000 ₪.

 

כבר בבדיקה הראשונית הבנו, שללקוח הזה יהיה קל יחסית להגדיל את מחזור המכירות דרך קידום ממומן בשופינג.

שלב – 1 בדיקה טכנית

אם מתקבלת המסקנה שקידום ממומן ריווחי עבורכם, אפשר לעבור לבדיקת טכנית של הנכסים הדיגיטליים הקיימים. הבדיקה כוללת:

  1. בדיקת אופציות להקמת פיד מוצרים.
  2. בדיקת הגדרות גוגל אנליטיקס (כולל הגדרות העברת נתונים לדו"ח מסחר אלקטרוני).
 

בסיום שלב זה תתקבל תמונת מצב של מערך השיווק בשופינג. על בסיס הנתונים הללו נוכל לבנות תכנית עבודה (שקופה וברורה) להקמה וביצוע אופטימיזציה של קמפיין ממומן.

שלב 2 – תוכנית עבודה 

הקמת קמפיין מושלם מהווה רק 30-40% מההצלחה.
למעשה, המפתח להגדלת המכירות הוא ניהול קמפיין מקצועי, שכולל בדיקות ואופטימיזצה!
נדגיש, כל מסע פרסום מוצלח מתחיל בתכנון נכון, ולכן חשוב ביותר לבנות תוכנית עבודה ריאלית, שכוללת סדר פעולות ברור ותאריכי ביצוע לכל משימה.

להלן רשימת מטלות בסיסית שצריך לעשות לפני שמתחילים פרסום בגוגל שופינג:

  • הקמת חשבון ב- google merchant center, כולל הגדרות.
  • יצירת פיד מוצרים (Product Feed) מתקדם.
  • הקמת חשבון גוגל אדס.
  • חיבור merchant center לחשבון בגוגל פרסום.
  • בחירת קטגוריות מוצרים לקידום ממומן.

רק בתום השלבים הללו אפשר להתקדם להקמת קמפיין ממומן בשופינג.

שלב 3 – הכנת תשתיות והקמת קמפיין פרסום

כל תהליך בנייה מתחיל בשלבי תכנון ושרטוט ברורים. באופן דומה, קמפיין פרסום מתחיל בבניית תוכנית עבודה, שמגדירה את הפעולות שנדרשות לביצוע ולוח הזמנים, שנקבעים בהתאם למטרות והיעדים שרוצים לכבוש.

הגדרת שלבי העבודה מצריכה מקצועיות והיכרות מעמיקה עם פלטפורמת הפרסום. על מנת להגיע לתוצאות איכותיות, חשוב להגדיר יעדים ריאליים ולדעת מה לוחות הזמנים האופטימליים שניתן להגיע ליעדים הללו בהתאם לתקציב הלקוח.

לשם כך נדרש ניסיון רב בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל בכלל, ובגוגל שופינג בפרט. וודאו שיש לכם קמפיינר מנוסה ומקצוען מוביל בתחומו.

שלב 4 – אופטימיזציה שוטפת והגדלת מחזור מכירות

מטרת הפרסום בגוגל שופינג היא הגדלת המכירות בדרך המהירה ביותר.

אולם, פעילות עסקית ענפה ויציבה גדלה באופן עקבי ונמדדת לאורך זמן. על מנת להבטיח זאת חשוב מאוד לנהל את הקמפיין בצורה מקצועית תוך מעקב עקבי אחר כל מהלכי השיווק.

מעקב עקבי מבטיח תובנות ברורות, בדיוק כמו אלו שקיבלנו בקמפיין שבתמונה, שם ניתן לראות לקוח עם מחזור לא יציב עקב פרסום בגוגל ובפייסבוק. המעבר שביצענו לפלטפורמת שיווק אחת הביא לעלייה קבועה במחזור העסקי.