גוגל שופינג מא' עד ת'

מה זה גוגל שופינג ואיך הוא יכול לעזור לקדם חנות שלכם

גוגל שופינג הוא פלטפורמת שיווק (Marketplace), באמצעותה קמעונאיים יכולים לפרסם מוצרים ולחשוף אותם לגולשים. הגולשים יכולים למצוא את המוצרים הללו ולהשוות מחירים מול מפרסמים נוספים, להגיע ישירות לאתר של המוכר ולהשלים את הרכישה. זו אחת הדרכים הטובות ביותר שיש כיום לקידום חנות וירטואלית באינטרנט ושיווק מוצרים באינטרנט.

כדי להשתמש בפלטפורמה נדרש להקים קמפיין שופינג בגוגל.

קמפיין שופינג הוא קמפיין ממומן בגוגל פרסום (אדוורס לשעבר), שמותאם באופן אופטימלי לקידום מוצרים מחנויות וירטואליות.

קמפיין שופינג משתלם גם לקונים וגם לעסקים (מפרסמים) ונחשב לאחת הדרכים הכי יעילות לפרסום בגוגל לצורך קידום חנות וירטואלית בימינו. כאמור, הוא מאפשר לגולש לקבל הרבה מאוד אינפורמציה על המוצר עוד לפני שהוא מקליק על מודעת פרסום. הקלקה של הגולש על המודעה מעידה במידה רבה על כוונות רציניות למדי לבצע רכישה, ובפלטפורמת פרסום שמחייבת את המפרסם פר קליק, זה יתרון אדיר.

מודעת פרסום בגוגל שופינג חושפת את הגולש למידע שימושי ורב ערך, הכולל

  • כותרת / שם המוצר,
  • תמונה של המוצר,
  • תיאור קצר אודות המוצר,
  • מחיר, כולל מחיר משלוח,
  • שם החנות / שם המותג.

מה זה גוגל שופינג ואיך הוא יכול לעזור לקדם חנות שלכם

גוגל שופינג הוא פלטפורמת שיווק (Marketplace), באמצעותה קמעונאיים יכולים לפרסם מוצרים ולחשוף אותם לגולשים. הגולשים יכולים למצוא את המוצרים הללו ולהשוות מחירים מול מפרסמים נוספים, להגיע ישירות לאתר של המוכר ולהשלים את הרכישה. זו אחת הדרכים הטובות ביותר שיש כיום לקידום חנות וירטואלית באינטרנט ושיווק מוצרים באינטרנט.

כדי להשתמש בפלטפורמה נדרש להקים קמפיין שופינג בגוגל.

קמפיין שופינג הוא קמפיין ממומן בגוגל פרסום (אדוורס לשעבר), שמותאם באופן אופטימלי לקידום מוצרים מחנויות וירטואליות.

קמפיין שופינג משתלם גם לקונים וגם לעסקים (מפרסמים) ונחשב לאחת הדרכים הכי יעילות לפרסום בגוגל לצורך קידום חנות וירטואלית בימינו. כאמור, הוא מאפשר לגולש לקבל הרבה מאוד אינפורמציה על המוצר עוד לפני שהוא מקליק על מודעת פרסום. הקלקה של הגולש על המודעה מעידה במידה רבה על כוונות רציניות למדי לבצע רכישה, ובפלטפורמת פרסום שמחייבת את המפרסם פר קליק, זה יתרון אדיר.

מודעת פרסום בגוגל שופינג חושפת את הגולש למידע שימושי ורב ערך, הכולל

  • כותרת / שם המוצר,
  • תמונה של המוצר,
  • תיאור קצר אודות המוצר,
  • מחיר, כולל מחיר משלוח,
  • שם החנות / שם המותג.

מתלבטים האם קידום ממומן בגוגל נכון לכם?

אנו מזמינים אתכם למלא את הטופס כדי שנבדוק עבורכם מה אפיק הפרסום היעיל ביותר עבורכם ומה גובה התקציב שנחוץ למטרת הקמפיין שלכם.

איפה רואים מודעות פרסום (Google Shopping Ads)?

מודעות הפרסום של Google Shopping מוצגות בראש תוצאות החיפוש של גוגל, מעל מודעות הטקסט הרגילות (ולפעמים גם באמצע דף תוצאות החיפוש):

דף תוצאות חיפוש הראשון: מודעות שופינג בגוגל ברשת החיפוש של גוגל.

בהשוואה למודעות טקסט רגילות שמוצגות ב-SERP (תוצאות חיפוש), גוגל שופינג אדס מספקות הרבה יותר מידע שימושי וקונקרטי, ומהוות אינדיקציה נהדרת להצלחת מאמצי השיווק במסגרת הקמפיין, זאת מכיוון שהקליקים שמבוצעים על ידי המשתמשים מעידים בהכרח על כוונת רכישה חזקה.

כך זה נראה בפועל – תוצאות החיפוש והמוצרים המוצגים תחת לשונית "שופינג":

מודעות שופינג בגוגל או גוגל שופינג אדס(לשעבר מודעות פרטי מוצר של גוגל) הן מודעות טקסט שיכולות להופיע בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש של גוגל, בצד ימין של הדף או בתוצאות החיפוש בפלטפורמת גוגל קניות (Google Shopping).

וזה לא הכל, גוגל שופינג אדס מופיעות ביוטיוב, בג'ימייל ובאלפי אתרים ואפליקציות ברחבי הרשת:

מודעות שופינג ב-Gmail הן סוג של פרסומת בדוא"ל שיכולה להופיע בתיבת הדואר הנכנס.
פרסום מוצרים ביוטיוב עוזרת לכם להגיע לקהל היעד שלכם עם מודעות מותאמות אישית וממוקדות במיוחד.
מודעות קניות ב-YouTube הן אופציה מעולה לפרסום אתרי מסחר אלקטרוני.

למי זה מתאים?

קמפיין גוגל קניות מתאים לצורך שיווק מוצרים שנמכרים אונליין בלבד.
על מנת להעלות קמפיין פרסום בגוגל קניות, יש דרישות מינימליות שהמפרסם חייב לספק, וכוללות:

  • אפשרות להשלים את תהליך הרכישה באתר (ללא יצירת קשר טלפוני עם המוכר).
  • משלוחים.
  • מוצרים פיזיים, שאפשר לפרסם לפי מדיניות של גוגל פרסום (Google Ads לא מאפשרות לפרסם מוצרים מזויפים או מוצרים מסוכנים ש"גורמים נזק, פגיעה או פציעה", כמו סמים, ציוד לשימוש בסמים, תחמושת וכלי נשק, חומרי נפץ וזיקוקים, מוצרי טבק ועוד).

קלי קלות. 

אך לפני שנרד לפרטים, חשוב להסביר הבדל נוסף בין ניהול קמפיין רגיל בגוגל אדס לקמפיין גוגל שופינג אדס.

רוצים לוודא שקמפיין שופינג מתאים לקידום האתר שלכם?

מלאו את הטופס ליצירת קשר עם מומחי קידום של מילוסלבסקי מרקטינג!

איך להתחיל לפרסם ב-Google Shopping?

כדי להסביר איך לפרסם בגוגל שופינג, נחלק את התהליך ל- 4 שלבים פשוטים למדי:

  1. נרשמים ל- google merchant center.
  2. בונים פיד מוצרים.
  3. מקימים קמפיין פרסום שופינג אדס.
  4. מבצעים אופטימיזציה של קמפיין הפרסום.

 

כדי להתחיל לפרסם בגוגל בוחרים רשימה של מילות מפתח, שיקושרו למודעות הטקסט, כך שהן יופיעו בתוצאות חיפוש רלוונטיות בהתאם לרשימת ביטויים שהוספנו למערכת.
לעומת זאת, בגוגל שופינג אין אופציה למקד את הפרסום לפי מילות מפתח. במקום זה, כאשר מפרסמים מודעות שופינג, גוגל שופינג אדס מופעלות על ידי פיד מוצרים (Products Feed) שצריך להוסיף ל-Google Merchant Center. המשמעות של זה היא, שהחשיפה של המוצר נרחבת יותר ולא מוגבלת למילות מפתח בלבד, אלא להגדרת המוצר.

לדוגמא – מודעת פרסום עם מוצר שעון חכם יכולה להוסיף לגולשים שמחפשים "מתנה לגבר", "שעון חכם", "גאדג'טים יוקרתיים" וכדומה.

שלבי הקמת קמפיין פרסום

1. הרשמה ל-Merchant Center

על מנת שחנויות מקוונות ומוצרים ייחשפו לגולשים בגוגל, על המפרסמים להשתמש בגוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center), שבלעדיו לא ניתן ליישם פרסום בשופינג.

למעשה, יש לבצע רישום ל-Merchant Center לפני הקמת חשבון פרסום גוגל אדס (אדוורס לשעבר).

במהלך ההרשמה נדרש

  • להזין את פרטי העסק בחשבון,
  • לאמת את הבעלות על האתר המקוון שאליו מפנים את הגולשים,
  • לקבוע מדיניות משלוחים,
  • להגדיר מדיניות טיפול בהחזרות וביטולים,
  • להשלים נתונים טכניים נוספים.

בתום תהליך ההרשמה ועדכון הפרטים יש לחבר חשבון מרצ'נט סנטר לחשבון פרסום בגוגל אדס.
את הפעולה הזו מבצעים על ידי לחיצה על גלגל השיניים בתפריט – חשבונות מקושרים.

כפי שאתם רואים, חיבור חשבון Merchant Center לחשבון Google Ads יכול להתבצע בכמה שלבים פשוטים.

לאחר מכן לוחצים על לשונית "Google Ads" ונכנסים ל- "קישור חשבון", שם מזינים את מספר הלקוח מחשבון גוגל פרסום. 

רוצים לחסוך זמן ותסכול? תנו למומחים להקים ולהגדיר עבורכם חשבון במרצ'נט סנטר! לפרטים לחצו על הכפתור.

2. Products Feed

פיד מוצרים הוא טבלה, שמציגה נתונים אודות המוצרים בחנות הווירטואלית.
הוא מכיל את שמות המוצרים, תיאור, קישור לעמוד של המוצרים, קישור לתמונה, מצב זמינות/חוסרים במלאי, מחיר, מצב (חדש / יד 2) ועוד.
על בסיס הנתונים שמזינים לפיד ב-Merchant Center, מערכת הפרסום של גוגל מחליטה מתי, איפה ולמי להציג את מודעות הפרסום עם המוצרים שהועלו.

ככה זה עובד:

  1. מנוע החיפוש של גוגל מקבל שאילתה ממשתמש.
  2. מערכת הפרסום בודקת את הפיד עבור מוצרים התואמים לשאילתת החיפוש.
  3. אם המערכת מוצאת מוצר רלוונטי, היא מציגה אותו למשתמש.

 

הפיד במרצ'נט סנטר הוא הבסיס להצלחת הקמפיין!

לכן חשוב לדעת איך לעבוד אתו נכון.

אם הפיד לא נבנה לפי הדרישות והכללים של גוגל, גוגל לא תדע לזהות מתי המוצרים רלוונטיים לגולש ולא תדע להתאים אותם לשאילתות. בשורה התחתונה, גוגל לא תציג את המודעות.

 

מפרט נתוני מוצרים: איזה נתוני מוצרים צריך להוסיף לפיד?

כללי הפורמט של הפיד נקראים "מפרט נתוני מוצרים". הזנת נתונים שלא תואמת את כללי הפורמט תמנע מגוגל להציג את מודעות השופינג של המפרסם.

פידים יכולים לכלול מוצרים שונים. לכל מוצר או קטגורית מוצרים קיימות דרישות שונות, המגדירות את סוג המידע שצריך להזין לפיד (מזהה, כותרת, תיאור, קישור וכיוצ"ב). 

כל אחד מהערכים הללו נקרא "מאפיין". ישנם  מאפיינים שנדרש להזין בכל מוצר, ואילו אחרים  אופציונליים ונדרשים בתנאים מסוימים או במדינות מסוימות.

במרכז עזרה של גוגל מרצ'נט ניתן למצוא את מפרט מאפייני מוצרים גוגל שופינג המלא.

 

פיד המוצרים מספק לכם אפשרות לעדכן את המוצרים שלך ב-Google Merchant Center. באמצעות הפיד, תוכלו לשלוח ולנהל את המוצרים שלך ב-Google Shopping.

אופציה נוספת, במקום לחפש תשובות לשאלות ברחבי הרשת – ניתן להירשם לקורס "פרסום בגוגל שופינג מא' עד ת' וללמוד איך להקים ולנהל קמפיין שופינג ברמה מקצועית.

כל הפידים החדשים עוברים בדיקה של גוגל. 

בד"כ בדיקה כזו מסתיימת תוך 24 שעות, אך במקרים מסוימים היא עלולה להימשך ימים ואף מספר שבועות. 

ניתן לברר על מצב הבדיקה במרצ'נט סנטר בלשונית מוצרים – אבחון.

כלי לאבחון מוצרים במרצ’ינט סנטר הוא כלי רב עוצמה לניתוח קמפיינים וכרטיסי מוצרים של קניות בגוגל.

אם מתעוררות בעיות עם אחד או יותר מהמוצרים בפיד, המערכת מתריעה על כך ומציעה פתרונות.

3. הגדרת "מסחר אלקטרוני" בגוגל אנליטיקס

יש לפחות שלוש סיבות להשקיע בהגדרת מעקב (לפחות בסיסית) אחרי "מסחר אלקטרוני" בגוגל אנליטיקס:

סיבה #1

ניתן לבדוק כמה רכישות בוצעו באתר ברמת הקמפיין ואפילו ברמת מילות מפתח:

קידום בגוגל של חנויות באינטרנט דרך מערכת גוגל פרסום (אדוורדס לשעבר) מאפשר למפרסמים לעקוב אחרי הכנסות מכל קמפיין פרסום.

סיבה #2

מעקב אחרי E-commerce מספק דו"ח "מסחר אלקטרוני", בעזרתו ניתן לקבל נתונים סטטיסטיים מלאים אודות התנהגות הגולשים בתהליך הקניה, ביצועים של מוצרים וקטגוריות מוצרים באתר. 

מידע מסוג זה מסייע לבחור את קטגוריות המוצרים מהן כדאי להתחיל לפרסם בגוגל שופינג ונותן אינדיקציה על רווחיות הפרסום.

גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין כדי לעקוב אחר מאמצי השיווק שלכם, לזהות את הקהל ולמדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום.

סיבה #3 (החשובה מכולן)

מערכת גוגל פרסום מסתמכת על נתונים אודות רכישות באתר, ועל בסיס הנתונים הללו מציגה מודעות שופינג לגולשים "הכי חמים" שירצו לרכוש את המוצרים שפורסמו בסבירות גבוהה.

ללא הנתונים האנליטיים, מערכת הפרסום לא תוכל ללמוד, וככל הנראה, לא תוכל להביא למפרסם תוצאות טובות, במיוחד כאשר מדובר בקמפיין חכם לשופינג (Smart Shopping campaign) או "קמפיין למיקסום הביצועים" (Performance Max campaign).
כדי לנצל את היתרונות הללו יש להיכנס לחשבון גוגל אנליטיקס ולהפעיל "מסחר אלקטרוני".

אפשרות מעקב אחר מסחר אלקטרוני ב-Google Analytics נמצאת במרחק של כמה קליקים!
בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו לעקוב אחר כל קמפיין פרסום שהקמתם לקידום חנות אינטרנטית שלכם. הפעלת מעקב אחרי מסחר אלקטרוני זה כולו לחוצה על כפתור אחד בגוגל אנליטיקס.

בחלק מהפלטפורמות, הנתונים יעברו ממערכת ניהול האתר לאנליטיקס באופן אוטומטי. בפלטפורמות אחרות, צריך לבקש מהמתכנת להגדיר שליחת נתונים גם בצד של האתר.

אם מערכת ניהול האתר שלכם לא מאפשרת לשלוח נתוני מסחר אלקטרוני לגוגל אנליטיקס, ניתן לפנות אלינו לקבלת הצעת מחיר לבניית אתר מכירות מותאם לקידום ממומן ואורגני בגוגל. 

3. איך להקים קמפיין שופינג ב-Google Ads?

סוף סוף הגענו לשלב הקמת קמפיין גוגל שופינג! נכון להיום, ישנם 3 קמפיינים עיקריים לקידום חנות באינטרנט דרך גוגל שופינג:

  • קמפיין שופינג רגיל,
  • קמפיין שופינג חכם (Smart Shopping),
  • קמפיין למיקסום הביצועים (Performance Max).

בקמפיין שופינג רגיל לקוחות פוטנציאליים נחשפים למודעות בתוצאות החיפוש של גוגל לצד תוצאות החיפוש, מעל מודעות טקסט רגילות או בהמשך תוצאות החיפוש.

בנוסף לזה, המודעות מופיעות גם בכרטיסיית "שופינג". 

קיימת אפשרות נוספת, להרחיב קמפיין "רגיל" ולהציג מודעות שופינג במיקומים נוספים (שותפי חיפוש). כדאי להימנע מפרסום כזה, לפחות בשלב הראשון, ולמקד את פרסום המוצרים "מחוץ לתוצאות החיפוש" דרך קמפיין חכם.

בקמפיין שופינג חכם, מערכת הפרסום ממקמת את המודעות בצורה אוטומטית (במטרה למקסם ביצועים) בפלטפורמות שונות של גוגל – ג'מייל, יוטיוב ובאתרים ואפליקציות מרשת המדיה של גוגל

 

 גוגל צופה כי במהלך שנת 2022 קמפיין חכם יוחלף לקמפיין למיקסום ביצועים. יחד עם זאת, קמפיינים "רגילים" של גוגל קניות ימשיכו לעבוד לפחות עוד כמה שנים מהיום. 

קמפיינים למיקסום הביצועים (Performance Max) הם פורמט חדש לקמפיינים אוטומטיים של Google Ads.

הקמפיינים כמעט ולא מצריכים השתתפות של מפרסמים, ומאפשרים לפרסם מוצרים בו זמנית בכל הנכסים של גוגל והשותפים שלהם, ביניהם:

  • רשת החיפוש של גוגל,
  • אתרים ואפליקציות מרשת המדיה,
  • ג'ימייל,
  • יוטיוב,
  • גוגל מפות,
  • דפדפן גוגל כרום ועוד.

הייחודיות של הקמפיין היא שמפרסמים צריכים להכין טקסטים, תמונות ותוכן וידאו, ולספק למערכת נתונים על הקהל ומדדי ביצועים רצויים. לאחר מכן, Performance Max יוצר באופן אוטומטי מודעות רספונסיביות ומגדיר מחיר לקליק עם שיטות חכמות להגשת הצעות מחיר על סמך היעדים העסקיים של המפרסם.

במשפט אחד – צריך "לתת למערכת הפרסום כיוון", כדי שהקמפיין יביא את תוצאות הרצויות (או ישרוף את תקציב הפרסום).

טיפ להקמת קמפיין Performance Max

הוספת סרטון שיווקי או סרטון תדמית למודעות הפרסום תמנע ממערכת הפרסום ליצור סרטון אוטומטי (סוג של מצגת תמונות מכותרות ותמונות שהוספתם למודעה) ולהציג אותו ביוטיוב.

לא נדיר להיתקל בפרסום כזה ביוטיוב. ברוב הפעמים, זה לא נראה טוב ופשוט שורף למפרסם את תקציב פרסום.

סרטון פרסום יכול לשפר את הביצועים של הקמפיינים. מוזמנים להזמין סרטון פרסום, אנימציה או סרטון תדמית לעסק שלכם בלינק הזה

 

באיזה סוג קמפיין בשופינג מומלץ להשתמש לקידום חנות אונליין?

באופן כללי, מומלץ להתחיל עם קמפיין שופינג רגיל לקטגוריית המוצרים שנבחרה בשלבים הקודמים (על בסיס נתונים מגוגל אנליטיקס או על בסיס דו"ח מכירות מהאתר).
בלינק הזה ניתן ללמוד יותר על איך לבחור סוג הקמפיין שמתאים לעסק שלכם (ולבנות אותו נכון). 

שלבי הגדרת קמפיין שופינג לרשת החיפוש (קמפיין קלאסי)

מתחילים כרגיל – לוחצים על "פלוס" בלשונית "קמפיינים", ומתחילים לבנות קמפיין פרסום חדש:

השלב הראשון בהקמת מסע פרסום בגוגל שופינג אינו שונה להקמת כל קמפיין ממומן אחר בגוגל אדס.

אחר כך, במטרת הקמפיין מסמנים מכירות, ולאחר מכן יעדים (המרות). בסוג קמפיין מסמנים שופינג. 

נדגיש, שברירת המחדל של המערכת היא "Smart Shopping", ולכן חשוב לוודא שבוחרים בקמפיין שופינג רגיל (Standard Shopping).

 
תוודו שבחרתם סוג הקמפיין המומלץ למתחילים.

רוב ההגדרות בשלב הקמת הקמפיין זהים להגדרות של קמפיין פרסום ממומן רגיל. נדלג על השלב הזה.

בתום סיום הגדרת הקמפיין, יש לבחור קטגוריות מוצרים שרוצים לפרסם. אחר כך נכנסים לקבוצת מודעות עם כל המוצרים שהוספו לפיד:

 
בחירת מוצרים נכונים לשיווק מפיד שהעלתם merchant center, היא צד הראשון להקמת קמפיין שופינג מוצלח.

לוחצים על "הוספת חלוקת משנה": 

מסעות פרסום בגוגל שופינג הם דרך מצוינת לפרסם לאנשים שמחפשים באופן פעיל את המוצר שלך. עם זאת, אם יש לך יותר מדי מוצרים, זה יכול להיות קשה לארגן אותם לקבוצות שבהן הם יהיו היעילים ביותר. הפתרון הוא לחלק את המוצרים לקבוצות מודעות.

בוחרים קטגוריה רלוונטית (כברירת מחדל למתחילים, מומלץ לחלק קמפיין ממומן לפי קטגוריות מוצרים).

אם הפיד נבנה בצורה נכונה, תוצג רשימה של הקטגוריות:

שומרים ללא עריכה של הצעות מחיר (ללא שינוי מחיר לקליק), ומחריגים את כל המוצרים האחרים מקבוצת המודעות. 

חלוקת המשנה של כל המוצרים מmerchant center יכולה להיות די גוזלת זמן. חשוב לוודא שיש לנו את כל התכונות שדיברנו עליהן קודם.

אם המפרסם מעוניין לפרסם מוצרים מקטגורית משנה בלבד, יש לחזור שוב על אותה פעולה –  ללחוץ "הוספת חלוקת משנה" ולבחור תת קטגוריה רלוונטית.

נמחיש עם דוגמא: 

משה מוכר בגדים בחנות הווירטואלית שלו. הוא בנה פיד עם חלוקה לקטגוריות: בגדים, מגדרים וקבוצות גיל.

על מנת לפרסם חולצות מכופתרות לבנים, בחלוקה ראשונית משה קודם כל בוחר בקטגוריה "בגדי ילדים". בחלוקת משנה בוחר ב"בנים". בחלוקה נוספת בוחר ב"חולצות מכופתרות". 

סרטוני הדרכה שיעזרו לכם בהקמת הקמפיין קידום ממומן בגוגל שופינג

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שאתם באמת רוצים להקים קמפיין קידום ממומן בגוגל שופינג. אז ריכזנו בשבילכם סרטוני הדרכה שיעזרו לכם להגדיר קמפיין מא' ועד ת'.

מלאו את הטופס וקבלו הצעת מחיר לניהול קמפיין פרסום בגוגל על ידי המקצוענים שלנו!

מחפשים מומחה לפרסום בגוגל? מצאתם! נעים להכיר, יהודה מומחה לקידום ממומן בגוגל וביוטיוב.

נעים להכיר, שמי יהודה מילוסלבסקי

מומחה מוסמך לפרסום בגוגל וביוטיוב שיודע להביא תוצאות ללקוחות.

רוצים להגדיל מכירות דרך פרסום בגוגל?
כדאי שנדבר!