fbpx

קידום אתרים ממומן: מיתוסים נפוצים

במשך השנים נתקלתי במספר מיתוסים על קידום ממומן המסתובבים בשוק ישראלי. אם קידמת את האתר שלך בעזרת קמפיין PPC, יש סיכוי טוב ששמעת כבר חלק מהמיתוסים הללו.

במאמר הזה אני רוצה לשתף אתך מיתוסים נפוצים על קידום אתרים ממומן שרצים ברשת!

צריך עזרה עם קידום ממומן בגוגל? לחץ כאן וקבל הצעה לקידום ממומן עבור האתר שלך (כולל אומדן קמפיין)!

מיתוסים על קידום אתרים ממומן בגוגל

תוכן עניינים

מיתוס #1

קמפיין ממומן מתחיל לעבוד – להביא פניות / מכירות / הרשמות מיד

עשרות טלפונים או רכישות באתר תוך שעות ספורות מאז הקמת הקמפיין. ככה רואים פרסום בגוגל בעלי עסקים שעובדים בפעם הראשונה עם המערכת.

מציותלפעמים עוברים מספר שבועות לפני שקמפיין מתחיל לעבוד "כמו שצריך" ולהביא פניות במחיר משתלם ובכמות נדרשת.

לפעמים פניות ראשונות בעקבות הקמפיין מתקבלות תוך מספר שעות ולפעמים תקבלו פניות רק אחרי מפר ימים. אפילו אם פניתם למומחה לקידום אתרים ממומן, זה עדיין לא אומר שתקבלו תוצאות רצויות בכלל. וכמעט בטוח שלא מיד.
אם התחלתם לקבל פניות מקמפיין זה עדיין לא אומר שתשלמו מחיר הרצוי עבור הפניה. בד"כ תוכלו להבין עד כמה משתלם לכם לפרסם בגוגל אחרי 2-3 חודשי פרסום.

מיתוס #2

אחרי שפרסום התחיל לעבוד אין צורך להשקיע יותר מדי בניהול הקמפיין

הרבה בעלי עסקים חושבים שפרסום ממומן מסתיים בהקמה חד פעמים של קמפיין ואולי תקופת אופטימיזציה ראשונית.
למה להמשיך לשלם למשרד פרסום אחרי שקמפיין התחיל לעבוד? אני (או עובד שלי) יכול לבד להכנס לחשבון פרסום פעם בשבועיים ולבדוק שהכל עובד תקין.

מציותאפקטיביות של קמפיין יורדת עם הזמן.

שוק משתנה כל הזמן – גוגל מעדכנים מערכת פרסום שלהם, גולשים מתחילים לחפש שירותים או מוצרים חדשים / אחרים, מתחרים חדשים נכנסים לזירה. 

אפילו אם קמפיין שלכם עובד כמו שעון שוויצרי כבר במשך תקופה, צריך לעקוב אחרי הביצועים של הקמפיין ולבצע אופטימיזציה בהתאם לתוצאות.

מיתוס #3

מדד אפקטיביות של הקמפיין הוא כמות הקליקים (או מחיר לקליק)

הרבה "מומחים" לקידום בגוגל מגדירים כמות הקליקים (או מחיר לקליק) כמדד להצלחת הקמפיין ומדגישים "שיפור" בכמות הכניסות לאתר בדוח"חות חודשיים.
בעלי עסקים שמוכנים לקבל את זה ולהתמקד על הגדלת כמות הקליקים בד"כ מקבלים הרבה פחות פניות / מכירות בעקבות קידום אתר ממומן ומבזבזים רוב תקציבי הפרסום.

מציות – כמות הקליקים זה סתם מספר!

מה שקובע את הצלחת הקמפיין זה מדד אחד בלבד – החזר השקעה (ROI). ניהול קמפיין בגוגל חייב להתמקד על שיפור שיעור החזר השקע ולא על פרמטרים אחרים כמו:

  • כמות הקליקים,
  • מחיר לקליק,
  • שיעור הקליקים (CTR),
  • כמות החשיפות,
  • ואפילו לא על כמות הפניות או רכישות!

רוצה להבין יותר מה ROI, CTR, CR? כנס למילון מונחי שיווק דיגיטלי שלנו!

אם גולש נכנס לאתר זה עוד לא אומר שהוא יפנה לעסק.

פניה לא מחייבת רכישה.

ואפילו אם הצלחתם למכור זה עוד לא אומר שמכירה הזאת משתלמת לעסק.
לדוגמה, מכרתם מוצר ב-1000 ₪, רווח נקי שלכם (אחרי כל ההוצאות למעט הוצאות פרסום) – 500 ₪. אם עלות הפניה בקמפיין שלכם 100 ₪ לפניה ואחוז המרה מפניה לרכישה – 20% – אתם צריכים 5 פניות (שכל אחת עולה לכם מאה שקלים) על מנת למכור ב-1000 ₪. זאת אומרת השקעתם 1000 ₪ בשביל להרוויח 1000 ₪. ROI = 0%.

אם החזר השקע זה מדד כזה חשוב להצלחת הקמפיין, למה רוב מנהלי קמפיינים מתלהבים ממנו?

התשובה היא מאוד פשוטה – על מנת למדוד ROI אמיתי, צריך לבצע "עבודות תשתית" לפני הקמת הקמפיין:

  1. להוסיף קוד מעקב של גוגל אנליטיקס וקוד של גוגל פרסום לאתר בצורה תקינה.
  2. להגדיר מעקב אחרי המרות (פניות, רכישות ועוד).
  3. לחבר לאתר מספרי טלפון "חכמים" (שיודעים לשלוח נתונים לאנליטיקס).
  4. ולפעמים גם לממשק אתר עם מערכות חיצוניות.

אחרי הקמת קמפיין ראשוני צריך לאסוף ולנתח נתונים. רק אז תוכל לבדוק עד כמה קידום אתר ממומן משתלם עבורך ולעשות אופטימיזציה לתהליך שיווק בהתאם לביצועים.
מערך כזה לא בונים תוך שבוע. וגם תוצאות לא רואים תוך מספר שעות. אבל רק ככה בונים קמפיינים שעוזרים לעסק לגדול.

 

 

מיתוס #4

אין צורך להכין אתר לקידום ממומן בגוגל

כל בעל העסק חושב שאתר שלו (וגם העסק או החברה שלו) הכי טוב בתחום. ברור, השקעתם באתר אלפי שקלים ועשרות שעות עבודה. אפשר להפעיל קמפיין פרסום ממומן בגוגל עוד היום.

מציות – רוב האתרים בארץ לא מוכנים לקבל טרפיק מקמפיין פרסום.

טכנית אתם יכולים להריץ קמפיין מיד. אלה אם כן, מערכת פרסום לא תאשר לכם לעשות זאת עקב אי עמידה בדרישות של גוגל פרסום.

בפועל אתר או דף נחיתה שלא מותאם לצורכי הקמפיין לרוב יעבוד הרבה פחות טוב מדף נחיתה מושקע.

במילים פשוטות – תוציא יותר כסף ותקבל פחות החזר שקעה. אפילו אם האתר שלך מקודם אורגנית ואתה מקבלים מספיק פניות רלוונטיות דרך קידום אורגני בגוגל זה עדיין לא אומר שתקבל אותם תוצאות בקידום ממומן.

מיתוס #5

משרדי פרסום ומומחי קידום לאתרים דורשים עמלה גבוהה מדי עבור ניהול הקמפיין

חברות קידום או מקדמי אתרים מנוסים מבקשים עבור ניהול קמפיין ממומן בגוגל לפחות 1000-2000 ₪ לחודש. לעסקים קטנים או בינוניים סכומים כאלו נראים גבוהים מדי. בנוסף לזה, שום מומחה רציני בחיים לא יתחייב לתוצאות בתווך קצר.

מציות – עדיף לשלם יותר עבור ניהול הקמפיין ולנצל תקציב פרסום בצורה מיטבית.

כשאנחנו מדברים על השקעה בקידום ממומן, לא משנה כמה תשלמו עבור ניהול הקמפיין ומה גודל של התקציב.
כמו שכבר אמרנו קודם, המדד העקרי שאליו צריך להסתכל הוא החזר השקעה. לפני שקמפיין התחיל לרוץ, אין באמת אופציה לבדוק עד כמה ישתלם לכם קידום האתר.
מה שכדאי לעשות בשלב הזה – לבדוק את פרילנסר או את החברה לקידום אתרים לפני שהחתמתם על החוזה.
רוצים לחסוך זמן וכסף? תעבדו רק עם מומחים לקידום ממומן שכבר בנו קמפיינים מוצלחים ללקוחות שלהם! תבקשו מספרי טלפון של לקוחות שכבר עבדו (או שעדיין עובדים) עם מקדם אתרים שפניתם אליו.

רוצה לבדוק מה הדרך הנכונה עבורך להתחיל לפרסם בגוגל?

מיתוס #6

מודעות שלי חייבות להיות במקום הראשון (מעל המתחרים)

הרבה בעלי עסקים חושבים שעל מנת לקבל יותר פניות מקמפיין "חייבים להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש". אם מודעות שלנו לא מופעיות כל הזמן במקום הראשון – "צריך לעשות משהו עם הקמפיין".

מציאות – קמפיין מוצלח נמדד בתוצאות (בהחזר השקע) ולא במיקומים.

אם מודעות פרסום שלכם יופיעו במקום הראשון בגוגל דבר אחד בטוח – תשלמו יותר על כל קליק וכתוצאה מכך עלות הפניה תעלה.
לפעמים באמת חייבים להיות במקום הראשון בשלביל לקבל פניות במחיר המשתלם. חשוב לזכור שבכל זאת אי אפשר להופיע במקום הראשון כל הזמן!
אם יש לכם מספיק תקציב – תנסו בהתחלה להופיע כמה שיותר גבוה. אחר כך אפשר לנסות להוריד מחיר לקליק ולבדוק שינויים בכמות / עלות / איכות הפניות.
מומלץ להשתמש במתכנן תקציב של גוגל אדוורדס ולבדוק כמה משתלם לכם לשלם עבור קליק בגוגל.

להוסיף צילום מסך – מתכנן תקציבים + לינק לפוסט – כמה באמת עולה קליק בגוגל.

מיתוס #7

אתר שמקודם אורגנית לא צריך קידום ממומן

למה לשלם על טרפיק לאתר אם אנחנו מקבלים טרפיק מגוגל בחינם?

מציאות – גם עסק שאתר שלו נמצא בדף הראשון של גוגל יכול להגדיל קמות מכירות דרך קידום ממומן.

חשוב להבין – אתר שנמצא במיקום הראשון בתוצאות החיפוש אורגניות לא באמת התוצאה הראשונה!

בד"כ לפני תוצאות אורגניות גוגל מציג מודעות פרסום ולפעמים גם תוצאות מגוגל מפות או מיוטיוב.

אגב, אם עדיין לא פתחת חשבון עסקי בגוגל מפות  – לחץ כאן.

כבר הוספת עסק למפות ורוצה לקבל יותר חשיפה? קרא כאן איך מקדמים מיקום בגוגל עסקים.

הרבה פעמים גולש שמחפש בגוגל דרך שמטרפון לא רואה תוצאות אורגניות בפריים הראשון בכלל!

כפי שתוכל לראות בצילום מסך, מי שמחפש רואה חשבון בירושלים דרך טלפון נייד לא נחשף בכלל לתוצאות "ארגניות" (ללא גלילה למטה)! 

כפי שתוכלו לראות מהגרף, מעל 50% מגולשים ישראלים לחיפוש מוצרים, שירותים או מידע כלשהו משתמשים בניידים שלהם.

חשוב לזכור שקידום ממומן בגוגל לא נגמר בקידום בתוצאות החיפוש.

קידום ממומן בגוגל כולל גם:

לפי סטטיסטיקות שימוש במכשירי סמארטפון - רוב הגולשים לא רואים תוצאות אורגניות בפריים הראשון!

סטטיסטיקות שימוש במכשירי סמארטפון לעומת שימוש במחשבים

מיתוס #8

עדיף לבנות ולנהל קמפיין באדוורדס לבד

לא צריך תואר בשביל לבנות ולנהל קמפיין ממומן בגוגל פרסום. קצת ידע טכני, ייעוץ (חינם!) של צוות תמיכה של גוגל פרסום וצפיה בכמה סרטוני יוטיוב יכולים לחסוך לבעל עסק אלפי שקלים על הקמה וניהול קמפיין.

מציאות – לעתים קרובות בעלי עסקים בונים (ומנהלים) קמפיינים מוצלחים בעצמם, אבל…

אם יש לכם זמן ללמוד מקצוע חדש ולהשקיע בקידום האתר שלכם בגוגל לפחות 4 שעות בשבוע, תוכלו לקדם את האתר שלכם בגוגל יותר טוב מ-80% של הפרילנסרים המצואים בשוק.

אם תרצו להגדיל מתישהו את הקמפיין, בכל זאת תצטרכו לפנות למומחה לקידום אתרים ממומן מ-20% האלו שבאמת יודעם לקחת את הקמפיין שלכם לרמה הבא. 

אם תקציב שלכם מוגבל ואתם צריכים להזרים לקוחות חדשים לעסק – עדיף לבנות קמפיין פרסום בסיסי לבד (או להשקיע בערוץ שיווק אחר) במקום לפנות מומחה לשיווק באינטרנט שלוקח 500 ₪ עבור הקמת הקמפיין. 

אם יש לך קמפיין שעובד ואתה רוצים לשפר ביצועים או אם שאתה יכולים להשקיע תקציב של 5000 ₪ לפחות למשך 3 חודשים – תתחיל לחפש משרד פרסום דיגיטלי שינהל לך קמפיין בצורה מקצועית.