fbpx

כמה עולה פרסום בגוגל?

האם זה באמת חשוב כמה תשלמו למערכת הפרסום?

אחת השאלות הנפוצות שאנחנו שומעים לעיתים קרובות מלקוחות פוטנציאליים היא "כמה יעלה לי לפרסם בגוגל?" 

האמת היא, שבין אם מדובר בפרסום בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב, בטיקטוק או בכל פלטפורמת שיווק דיגיטלית אחרת, התשובה שלנו תמיד זהה – זה ממש לא חשוב! 

כי אנחנו תמיד חותרים להשיג את החזר ההשקעה הגבוה ביותר (ROI), וזה מה שצריך להיות חשוב ללקוח, בזה מסתכם הכסף שהוא משקיע ומקבל בחזרה.

למה מחירי השיווק, מחירים לקליק, חשיפה או צפיה לא צריכים להטריד את בעל העסק, ואילו שאלות בכל זאת חשוב לשאול בנודע לתקציבי או עלויות הפרסום? 

המשיכו לקרוא, וקבלו את כל התשובות בשורות הבאות. 

נושאים נוספים שנדון בהם יכללו 

  • השוואת מחירים בשוק ישראלי
  • תקציב פרסום מומלץ 
  • אומדן קמפיין ממומן
  • עלויות נוספות שבעלי עסקים לא מודעים להן ולא לוקחים בחשבון
  • ועוד…

תוכן עניינים

עלות פרסום – למה היא לא רלוונטית במכלול השיקולים שלכם?

תחילה נדגיש, שזה ממש לא משנה איזה מחיר תצטרכו לשלם עבור פרסום בגוגל או בעבור פרסום בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת.

מה שכן חשוב לדעת הוא, מה העלות של גיוס לקוח דרך קידום ממומן, וכמה אתם מרוויחים נטו אחרי הוצאות שיווק ופרסום, תשלומים לספקים וכדומה, או במילים אחרות – מה החזר ההשקעה שלכם ROI (Return on investment).

השוואת מחירים בשוק ישראלי

אם הקמפיין שלכם יעבוד כמו שצריך והחזר ההשקעה שלכם יהיה גבוה, אתם תשאפו רק להגדיל את תקציב השיווק והפרסום שלכם, מהסיבה הפשוטה, שהפעולות שאתם נוקטים במסגרת הקמפיין כל כך מדויקות, שהן מכניסות לכם הרבה יותר ממה שציפיתם. 

אם כך, השאלה שבאמת כדאי לשאול היא, עם איזה תקציב כדאי להתחיל, והאם בכלל קידום ממומן הוא ההשקעה הנכון במצב הנוכחי של עסק שלכם.

בטוחים שפרסום בגוגל הוא הדרך הנכונה לקחת את העסק שלכם קדימה?

הירשמו לשיחת ייעוץ עם מומחי שיווק של מילוסלבסקי מרקטינג, 

וקבלו את התשובה לשאלה, איפה הכי שווה להשקיע את תקציב הפרסום שלכם.

שיטת תשלום בגוגל אדס

מה זה PPC?

PPC (Pay Per Click) הוא מודל פרסום אינטרנטי, בו המפרסמים משלמים למערכת הפרסום רק כאשר גולשים לוחצים על מודעת הפרסום.

גם מערכת הפרסום של גוגל עובדת לפי שיטת PPC, ובכל פעם שגולש מחפש משהו במנוע החיפוש, מערכת הפרסום מפעילה מכרז בין כל המפרסמים שמעוניינים להציג את המודעות שלהם לאותו גולש.

בפועל, המחיר לקליק שהמפרסם משלם מושפע מכמה פרמטרים:

  •   מצב התחרות בתחום, בענף או בנישה שאליה העסק המפרסם משתייך.
  •  איכות המודעות.
  • איכות דף הנחיתה שהגולש מופנה אליו דרך המודעות.
  •  ועוד…

 

אם למפרסם יש רף תשלום שהוא לא מעוניין לעבור עבור קליק, הוא יכול להגדיר זאת, כך שלא ישלם מעבר למה שהוא מסוגל או רוצה.

 

תשלום פר המרה

בקמפיינים ברשת המדיה של גוגל (Google Display Network – GDN) קיימת אפשרות נוספת – תשלום עבור פניות לעסק או עבור רכישת המוצרים. 
 

איך זה עובד?

 

  • שיטת התשלום הזו מבוססת על אותו אלגוריתם של שיטת PPC, אלא שבמקום לשלם בעבור כל קליק, המפרסם משלם רק עבור המרות שקיבל ועמדו ביעד העלות שהוגדרה לכל המרה. לדוגמה, אם המפרסם הגדיר המרה בעלות 30 ₪, וקיבל במהלך החודש 5 המרות, הוא יחויב בסכום של 150 ₪.
  • לפי שיטת התשלום הזו המפרסם לא משלם על קליקים או חשיפות, גם אם הם הובילו בסופו של דבר להמרה כפי שהוגדרה מראש.
  • חיוב המפרסם מתבצע רק במעמד החשיפה ועל בסיס גובה העלות כפי שהוגדרה לכל המרה (CPA).
  • שיטת התשלום הזו מוגבלת למפרסמים שצברו 100 המרות במהלך 30 יום. אם הופיעה לכם בממשק של Google Ads מודעה שאתם יכולים לשלם על הפרסום לפי מודל זה, וטרם עברתם את הרף, תופיע גם הודעת השגיאה: "החשבון שלך אינו כשיר לשימוש ב'תשלום על המרות". אם צברתם 100 המרות ואינכם רואים אופציה להגדיר תשלום פר המרה, מומלץ להיעזר בעזרה של גוגל פרסום.

נחזור למחירי הפרסום

כל מי שאי פעם הקים קמפיין בגוגל מכיר את התמונה הזאת שמציגה מגוון אפשרויות לקידום ממומן 

פרסום בגוגל מחיר

עלויות הפרסום משתנות בהתאם ליעדים ולסוגי קמפיינים. 

מרבית המומחים לקידום בגוגל ממליצים להתחיל מקמפיין בתוצאות החיפוש. 

לקמפיין בתוצאות החיפוש יש מספר יתרונות מרכזיים:

  • חשיפת מודעות רק כתגובה לחיפושים רלוונטיים
  • אפשרות לבחירת ביטויים שבהם מעוניינים לפרסם
  • תשלום פר קליק (PPC) 

 

עם זאת, אנחנו לא תמיד ממליצים ללקוחות שלנו להתחיל דווקא מקידום ממומן בתוצאות החיפוש. 

רוצים לדעת איפה כדאי להתחיל קידום ממומן בגוגל? צפו בסרטון!

יש תחומים שאליהם אפשר להיכנס עם תקציב פרסום יומי שעומד על 50 ₪, ואפילו פחות.

אולם, בדרך כלל, תקציב פרסום יומי סביר בישראל (ברשת החיפוש של גוגל) עומד על 100 ₪ ליום או כ-3000 ₪ לחודש. 

זאת אומרת שתצטרכו להקציב לצורך הפרסום הממומן בגוגל לפחות 4500 ₪. 

רגע, איך מ- 3000 ש"ח המחיר קפץ ל- 4500 ₪?

המשיכו לקרוא וגלו מה קרה.

פרסום בגוגל – השוואת מחירים בשוק הישראלי

עלות קידום ממומן מתחלקת לשלושה מרכיבים:

 

  1. תקציב הפרסום (שעליו פירטנו קודם לכן) – הכסף שמשלמים למערכת הפרסום של גוגל, Google Ads.
  2. עמלת ניהול – תשלום למנהל הקמפיין – מקדם אתרים פרילנסר או סוכנות פרסום.
  3. עלויות נוספות.

 

חלק גדול מבעלי העסקים מגדירים את תקציב הפרסום מבלי להתחשב במוצרי שיווק נוספים, שלפעמים הכרחיים להקמת קמפיין בגוגל. 

טיפ. הכינו את התשתיות לקידום לפני תחילת העבודה על הקמפיין הממומן. 

התשתיות הללו כוללות מוצרים כמו דפי נחיתה, מדידת המרות וכדומה. זה יעזור לכם למקסם את התוצאות של הפרסום הדיגיטלי ולנצל את תקציב הפרסום שלכם בצורה מיטבית. 

עדיף להכין מבעוד מועד תכנית שיווק (לפחות ל- 3 חודשים) ולהשקיע את כל המשאבים הנדרשים להקמת תשתית שיווקית.

מחירון שיווק דיגיטלי – מוצרים משלימים

אם מוצרים משלימים לקמפיין לא נכללו בהצעת המחיר שקיבלתם עבור קידום ממומן, סביר להניח, שבנוסף לתקציב הפרסום תצטרכו לשלם עבור:

  • שדרוג או הקמת אתר
  • בניית דף נחיתה
  • כתיבה שיווקית
  • התקנת מערכות אנליטיות (גוגל אנליטיקס, מפות חום)
  • שימוש במערכת דיוור
  • שירותי מדידת שיחות 
  • תוכנות ומערכות שונות 

לפניכם טבלה שמפרטת את טווח המחירים של המוצרים הללו:

 

מוצר

טווח מחירים

דף נחיתה

עלות דף נחיתה נעה בין 950 ל2500 ₪. מחיר זה בדרך כלל כולל כתיבת תוכן, אפיון, עיצוב ופיתוח 

אתר וורדפרס

בניית אתר תדמית בוורדפרס תעלה לכם בין 3500 ל- 8000 ₪. עלות הקמת אתר חנות (ווקומרס) מתחילה ב- 6500 ₪. 

הוספת מערכות אנליטיות (כולל הגדרות) 

500-1500 ₪ 

מערכות דיוור

0-200 ₪ לחודש

מערכות אוטומציה

החל מ- 100 ₪ לחודש

מדידת שיחות 

החל מ- 120 ₪ לחודש

טיפ חשוב. אל תשתמשו בתשתיות של משרדי פרסום או מנהלי קמפיינים – מספרי טלפון, תהליכי אוטומציה, מערכות דיוור. 

הקימו חשבון פרסום, דומיין, אחסון, גוגל אנליטיקס וכל נכס דיגיטלי אחר על שמכם, כך שתהיה לכם שליטה מלאה, וגם אם בעתיד תבחרו להחליף משרד פרסום, לא תתקשו לעשות זאת.

פרסום אצל פרילנסר מתחיל – איכות המוצר בהתאם למחיר

אל תגידו לא ידענו,

קיימים היום הרבה מאוד פרילנסרים בתחום השיווק בדיגיטל והפרסום הממומן. רבים מהם עדיין בשלבי הלמידה, ואילו אחרים רק סיימו את לימודיהם. 

כאשר אתם מחפשים איש מקצוע שיוכל לייצר לכם תוצאות, הניסיון מוכח הנו הכרחי, ולכן עליכם לשכור את שירותיו של מי שצבר קילומטראז' בתחום, ובמיוחד בנישה שאליה העסק שלכם משתייך.

בחירה באיש מקצוע ללא ניסיון סביר – יתרונות מול חסרונות

עמלת ניהול – 500-1000 ₪.

תנאי תשלום – לא מעט אנשי שיווק ופרסום בתחילת דרכם מוכנים לקבל תשלום בשיטת "שותף +". אולם, בתחום זה מקובל לגבות עמלת ניהול מראש, פרט למקרים בהם סוכם עם הלקוח על עמלה שמבוססת על אחוזים מתקציב הפרסום.

יתרונות 

  • אמביציה גבוהה.
  • חריצות.
  • רצון להוכיח.
  • מוכנים לעבוד בכדי ליצור תיק עבודות ולצבור המלצות תמורת תשלום נמוך מהמחיר המקובל בשוק.

חסרונות 

  • חוסר ניסיון, שעלול לגרום לבעל העסק לשלם על ההתמחות של הפרילנסר ולהפסיד חלק מתקציב הפרסום.
  • בקורסים לומדים לעבוד עם מערכות, ולא עם בני אדם. לכן, פרילנסרים חדשים בתחום לוקים לעיתים קרובות בחוסר ניסיון בעבודה עם לקוחות ויחסי אנוש ירודים.
  • חוסר יציבות –  הרבה פעמים פרילנסרים מתחילים נאלצים לחפש השלמת הכנסה ולעבוד במקביל בשתי עבודות. במקרה הטוב, עבודה שניה היא עבודה במשרד פרסום. אולם, לחץ בעבודה בתפקיד אחר יכול להשפיע על היכולת לנהל את הקמפיינים שלכם. 
  • היעדר המלצות.
  • היעדר חוזה עבודה מסודר מול הלקוח והגדרת ציפיות שמהווים פתח לבעיות בהמשך הדרך.

מומחה מנוסה לפרסום ממומן – "תותח PPC" או "מקדם אתרים מומלץ"

אם הגעתם אל מומחה שיווק עם ניסיון של שנתיים לפחות בתחום השיווק בדיגיטל, סביר להניח שהוא צבר תחילה ניסיון בסוכנות פרסום, ולאורך זמן בנה תיק לקוחות שסייע לו לצאת לדרך עצמאית. 

פרילנסרים שעברו את המסלול הזה מכירים היטב מערכות פרסום, מערכות שיווק שונות ופלטפורמות לבניית אתרים. 

מומחי פרסום מנוסים בדיגיטל הם בעלי ידע כללי בשיווק, שעוזר להם להביא לקהל הלקוחות שלהם תוצאות טובות יותר. 

גם בקרב מקדמי אתרים שונים ניתן למצוא כאלו שהתפתחו מקצועית לתחומים נוספים כמו שיווק דיגיטלי. 

אולם, מרביתם עובדים לפי שיטות שיווק ישנות, מכיוון שאין ביכולתם לעקוב אחר השינויים התכופים שקורים בעולם השיווק בדיגיטל, מה שמבטיח ללקוח במקרה הטוב תוצאות בינוניות בלבד. 

להפתעתינו, גילינו שאלו שביקשו להשתלב בחברתנו שונים מפרילנסרים מתחילים רק במחיר שהם דורשים, שהוא גבוה יותר ולא מצדיק את עצמו כלל.

בחירה באיש מקצוע עם ניסיון – יתרונות מול חסרונות

עמלת ניהול – 3000-1500 ₪. 

תנאי תשלום – תשלום חודשי מראש, כפי שמקובל בתחום.

יתרונות

  • ניסיון – הניסיון כולל גם הצלחות וגם כישלונות, כי לכל בעל מקצוע יש גם פרויקטים מוצלחים פחות. עם זאת, הכשלונות הללו הם יתרון אדיר, מכיוון שמהם לומדים ומתמקצעים, מצליחים לייצר פתרונות ולקרוא את מפת השיווק בדיגיטל טוב יותר.
  • המלצות – אנשי שיווק מנוסים יכולים להפנות אתכם אל לקוחות ממליצים, שיכולים לענות על שאלות ולהרגיע חששות.
  • ידע בשיווק. 
  • ניסיון בתקשורת עם לקוחות.
  • אחריות אישית על איכות המוצר. 

 

חסרונות
בסופו של דבר, אפילו המומחה הכי גדול בתחום השיווק הדיגיטלי הוא רק בנאדם אחד שעומדות לרשותו 24 שעות בלבד בכל יממה. 

מנהל קמפיינים לא יכול לבדוק מילות מפתח, לבנות דף נחיתה, לעצב באנרים ולהפעיל קמפיין תוך יומיים ולייצר תוצאות ברמה גבוהה. 

אם מדובר בחברה עם מחלקות שונות, אנשי מקצוע שונים משתפים יחד פעולה וניתן לעבוד במסגרת לוח זמנים קצר. 

אולם, כאשר מדובר בקמפיינר 1 שמנהל את כל המכלול לעיתים נדרשת סבלנות במידת מה. 

אך גם לזה יש יתרון – כאשר נותנים לאדם 1 לנהל את כל המערך השיווקי, יש איש קשר אחד לפנות אליו, מה שמקל על ההתנהלות של הלקוח מולו.

 

משרדי פרסום שעובדים עם כוווולם

ישנן סוכנויות שנותנות שירותי שיווק דיגיטלי לכל סוגי עסקים, ללא קשר לגודל התקציב והמטרות העסקיות.
שיטת השיווק המקובלת היא שליחת הודעות סמס (לא בהכרח אפקטיביות או קריאייטיביות) ודואר אלקטרוני, דרך טפסים באתר או שיחות מכירה נכנסות.
הרעיון העסקי שעומד מאחורי זה הוא עבודה עם מספר גדול של לקוחות.

גם אתם נתקלתם במודעות מהסוג הזה?

השוואת מחירי פרסום בגוגל זה לא רק השוואת עלות ריטיינר חודשי. תבדקו מה כוללת חבילה שאתם רוכשים!
חבילה משתלמת הכוללת קידום ממומן "איכותי" בגוגל במחיר החל מ-700 ₪ + דף נחיתה במתנה.

בחירה במשרדי פרסום שעובדים עם כולם – יתרונות מול חסרונות

עמלת ניהול – 500-5000 ₪.

תנאי תשלום – תשלום מראש עבור תקופה ארוכה יחסית, 3-12 חודשים בהתאם לגובה עמלת הניהול. 

לדוגמא, אחד מהלקוחות שלנו קיבל הצעת מחיר מסוכנות פרסום בצפון הארץ, בה נדרש לשלם עמלת ניהול חודשית של 2000 ₪ + מע"מ. בתנאי התשלום נכתב שמדובר בתשלום עבור ניהול קמפיין למשך 3 חודשים שישולמו ב- 3 תשלומים. 

מה הקטע?

למעשה, לקוח שרוצה לצאת מעסקה כזאת אחרי חודש אחד של עבודה יחויב על כל התקופה שחתם עליה בחוזה.

טיפ. אל תתחילו לעבוד ללא חוזה, זיכרון דברים או תכנית עבודה.

טיפ נוסף. קראו היטב את החוזה לפני שתחתמו עליו, אל תתביישו לשאול שאלות ושנו את החוזה בהתאם לצרכים שלכם.

לפעמים תקציב הפרסום כלול בתשלום החודשי ולא ברור בדיוק כמה כסף בעל העסק נדרש לשלם עבור הפרסום הממומן בגוגל וכמה לחברת השיווק. 

שיטת התמחור הזו לא מומלצת, בעיקר בגלל היעדר שקיפות. בשיטה זו חברת הפרסום או מנהל הקמפיין ישתדלו "לחסוך" מתקציב הפרסום כמה שיותר על מנת שיוכלו להגדיל את הרווח שלהם.

יתרונות השיטה

"שירות לקוחות" – לפני שתשלמו על מספר חודשי פרסום אנשי המכירות יהיו זמינים עבורכם תמיד, למעט סוף השבוע ושעות הלילה.

חסרונות השיטה

 

נזילות עובדים – כל מקדם אתרים עובד על מספר גדול של לקוחות, מה שמונע ממנו לספק מוצר ברמה הגבוהה ביותר, מה שגורע מתוצאות השיווק והפרסום.

סוכנויות דיגיטל "קלאסיות" (אנחנו)

יש לנו גם בשורה טובה עבורכם – יש בארץ מספיק משרדי פרסום שיכולים לתת את העבודה בצורה מקצועית, איכותית ושירותית ולייצר תוצאות ברמה הגבוהה ביותר ללקוח. 

בד"כ מדובר על משרדי פרסום שמונים צוות של 4-10 אנשים:

  • מומחה שיווק 
  • מומחה לקידום ממומן
  • איש SEO
  • מעצב גראפי 
  • איש תוכן
  • מתכנת
משרד מסוג זה עשוי לכנות את עצמו "סוכנות בוטיק". אולם, כולם עובדים עם 15-35 לקוחות קבועים. במשרדי פרסום מסוג זה תקבלו גם יחס אישי וגם שירות ברמה גבוהה.
 

בחירה בסוכנויות דיגיטל "קלאסיות" – יתרונות מול חסרונות

עמלת ניהול – החל מ-2000₪, בד"כ מתאימים ריטיינר לצרכים של הלקוח.
תנאי תשלום – תשלום חודשי מראש, כפי שמקובל בתחום.

יתרונות

  • ניסיון.
  • המלצות.
  • ידע בשיווק.
  • יחס אישי.
  • צוות שיכול לתת פתרון כולל לכל מה שקשור לשיווק באינטרנט (ולפעמים גם לשיווק מחוץ לזירה הדיגיטלית).

 

חסרונות

קשה למצוא את המשרד המתאים לצרכים שלכם, כזה שמעסיק מקצועני דיגיטל אמיתיים, מהירים וקשובים, כאלו שיקלעו בול למה שרציתם, וגם כאלו שכייף לעבוד אתם. 

מצאנו פתרון!

אם אתם מוכנים להתקדם לניהול או הקמת קמפיין ממומן ורוצים הצעת מחיר, אבל עדיין מתלבטים איזו סוכנות הכי נכונה עבורכם, תבדקו אותנו! 

בואו לגלות איך זה לעבוד איתנו!

בבחירת מילוסלבסקי מרקטינג מגיע לכם לקבל מתנה ייחודית, שכוללת את אחד המרכיבים הבאים:

  1. אומדן קמפיין ממומן, שיעזור לכם להבין כמה תצטרכו להשקיע בפרסום ממומן ואיזה תוצאות (לידים, פניות, הזמנות או רכישות באתר) אפשר לקבל תמורת תקציב זה. זה כמו לקחת את הרכב לנסיעת מבחן לפני הרכישה. אם נמצא אופציות אחרות שכדאיות לכם יותר, נספר לכם, כדי שתרוויחו יותר ותשיגו את התוצאות הטובות ביותר מהפרסום הממומן בדיגיטל.
  2. מחקר מתחרים (עד 3). אנחנו לא חיים בווקום, וגם המתחרים שלכם משקיעים בקידום אתר כדי להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים המשותפים שלכם. להתחיל לפרסם מבלי לבדוק את המתחרים זה כמו לנסוע בכביש מהיר מבלי להתחשב ברכבים אחרים.
  3. בדיקת אתר (או דף נחיתה). בטוחים שהאתר שלכם מוכן ב-100% לפרסום? אם יש לכם צל של ספק – תבחרו במתנה הזאת, כי עדיף לבקר אצל מוסכניק לפני הנסיעה ולצאת עם רכב תקין, כדי להימנע מתקלות לאורך הדרך.