איך מקדמים מיקום בגוגל עסקים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

אם אתה רוצה לקדם חשבון העסק שלך בגוגל לעסק שלי (גוגל מיי ביזנס), הגעת למקום הנכון!
בפוסט הזה נלמד מה משפיע על דירוג כרטיס עסק בגוגל עסקים ואיך מקדמים מיקום העסק בגוגל.

גוגל עסקים או גוגל לעסק שלי (Google My Business) הינו אינדקס חברות ועסקים וירטואלי. גוגל מאפשרים לכל עסק או חברה להוסיף דף העסק לאינדקס בחינם. אחרי אימות העסק מול גוגל (בד"כ דרך שליחת גלויה עם קוד אימות לכתובת העסק), מידע אודות העסק תתחיל להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ובגוגל מפות.

מי יכול לפתוח חשבון עסקי בגוגל?

חברות או עסקים בעלי סניפים, משרדים או נקודות מכירה שאליהם יכולים להגיע לקוחות,
עסקים המספקים שירותים בשטח: חברות אחזקות למיניהם, נותני שירותים בבית הלקוח וכו'

מי חייב להירשם לגוגל מיי ביזנס (Google My Business)?

עסקים מקומיים שרוצים להביא לקוחות מסביבה הקרובה יכולים לקבל חשיפה רלוונטית ביותר בתוצאות החיפוש ובמות של גוגל.

גוגל מציגים דפי עסקים יותר גבוה מאשר תוצאות אורגניות בדף תוצאות החיפוש "מקומי". זה מאפשר לעסקים מקומיים לפרסם את השירותים / המוצרים שלהם בגוגל בחינם.

סוגי עסקים שהיו חייבים להירשם לגוגל לעסק שלי כבר אתמול:

  • מוסכים, פנצ'ריות וכד',
  • מסעדות, ברים, פיצריות וכו',
  • בתי מלון ואכסניות למיניהן,
  • מספרות, מאפרות, נותני שירותי טיפוח ויופי נוספים,
  • חנויות, בתי מרקחת וסופרים מקומיים,
  • עורכי דין ונוטריונים,
  • מרפאות, שינניות, מטפלים ברפואה אלטרנטיבית,
  • חדרי קושר.

בדף העסק גולשים יכולים לבדוק:

  • כתובת העסק,
  • מתי כדאי להגיע לעסק. בנוסף לשעות פעילות, אפשר לראות כמה אנשים מבקרים אצלך בשעות או בימים מסוימים,
  • איך נראית העסק מבפנים ומבחוץ,
  • דרכי יצירת קשר,
  • המלצות על העסק.

עבודה נכונה עם חשבון עסק בגוגל לעסקים תעזור גם לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות.

 

תמונות של לקוחת - סטטיסטיקה

תמונות של לקוחת - סטטיסטיקה

איך לבדוק מתי גוגל מציגים תוצאות ממפות בתוצאות החיפוש האורגניות?

בטוח ששמת לב שלא בכל פעם שאתה מחפש משהו בגוגל מופעים תוצאות של גוגל מפות בתוצאות החיפוש האורגניות.
לפני שתתחיל לקדם חשבון עסקי שלך בגוגל, ממליץ לבדוק ביטויים רלוונטיים שבהם גוגל מציג בתוצאות כרטיסי עסק מ-Google My Business.
אפשר (לא מומלץ) לבדוק את זה באופן ידני, אבל עדיף לחסוך זמן ולהשתמש בתוכנות למחקר מילות מפתח.

אפשר לבדוק תוצאות החיפוש דרך תוכנה Rank Tracker מבית SEO Power Suite (ניתן להוריד את התוכנה בחינם מאתר הרשמי דרך הלינק הזה)

קודם כל יש להוריד ולהתקין את התוכנה.

מאחר מכן, יש להפעיל Rank Tracker ולבחור במנוע חיפוש הרלוונטי:

אחרי שבחרת מנוע חיפוש, יש להוסיף מילות מפתח:

אם אתה רואה סימן של מיקום בעמודה SERP Features – אפשר לקדם את החשבון שלך בביטוי הזה.

מה משפיע על קידום מיקומים בגוגל עסקים?

שני מקומות העיקריים להצגת הכרטיס עסק הם:

  1. "תוצאות מקומיים" (Map Stack) בדף תוצאות החיפוש,
  2. כרטיס עסק בגוגל מפות.

אחרי שבדקת איזה מילות מפתח כדאי לך לקדם, בוא נבדוק כיצד גוגל קובעים דירוג החשבון.

מיקום העסק תלוי במספר גורמים:

  • רלוונטיות (התאמה) הנתונים בחשבון עסקי למה שגולש חיפש (שאילתה).
  • מרחק. גוגל קובעת את המיקום הגיאוגרפי של המשתמש (לפי כתובת IP של המחשב או לפי מיקום של סמארטפון) או משתמשת בכתובת שצוינה בשאילתת החיפוש (לדוגמה, " אינסטלטור בתל אביב").
  • נוכחות ברשת ומודעות למותג.
  • אופי וכמות ביקורות / המלצות.

לעסקים מסוימים יש אופציות מיוחדות הזמינות בכרטיס העסק. זה תלוי בסוג העסק, לדוגמה:

  • בכרטיסי המלונות, בנוסף לדירוג הסטנדרטי, מוצגת קטגוריית המלונות – מספר הכוכבים (מ -1 עד 5),
  • בכרטיסי מסעדות אפשר לפרסם תפריטים ולינקים לדפי הזמנה,
  • במכוני יופי, מספרות ועסקים אחרים מענף היופי יש אופציה להוסיף כפתור קביעת תור.

טיפים לקידום אורגני מיקומים בגוגל מיי ביזנס

אימות מיקום. אם אתה רוצה לקבל מקסימום תוצאות מחשבון העסק שלך בגוגל – אמת את המיקום של העסק (במידה ויש לך כמה סניפים, תאמת בעלות על כל המיקומים). 

עבודה עם המלצות. תבקש את הלקוחות שלך לדרג את העסק לאחר כל ביקור או לאחר כל הזמנה.
אפשר לשלוח למבקרים מיילים או הודעות אוטומטית עם בקשה / תזכורת להשאיר המלצה / ביקורת על העסק שלך.

קידום אורגני. גוגל מנסה לספק לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר לביטוי שהוא חיפש.
חשוב ביותר:

  • לבחור קטגוריה רלוונטית לביטויים שאתה רוצה לקדם,
  • לשלב מילות מפתח בתיאור העסק, בפוסטים, בהמלצות, במוצרים ובשירותים.
 

עדכונים בשותף. שמור על דף פעיל:

  • עדכן שעות פעילות לפני חגים,
  • פרסם פוסטים, תמונות, אירועים ובמצעים מדי פעם,
  • הוסף מוצרים לחשבון,
  • הוסף חלק "שאלות ותשובות"

פוסטים מומלצים