טיפים לקידום אתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
טיפים לקידום אתרים

למרות שהיום "תוכן הוא המלך", יש הרבה עבודה נוספת שחייבים לעשות על מנת לקדם אתר במנוע חיפוש. גוגל לא ישלח גולשים לאתר עם שגיות רבות בקוד, חווית משתמש גרועה, מבנה לא ברור או בעיות אבטחה. מקווה שטיפים לקידום אתר שלי יעזרו לך לשפר מיקום של אתר שלך בתוצאות חיפוש.

SEO אופטימיזציה של האתר אפשר לחלק לפנימית (On Site) וחיצונית (Off Site). לפני שתתחיל לעבוד על בניית קישורים או קידום אתר ברשתות חברתיות, כדאי לעשות אופטימיזציה למספר דברים בתוך האתר שלך.

4 פרמטרים בסיסיים המשפעיים על קידום אתר

1. כותרת העמוד – TITLE

כותרת העמוד או Title meta tag, הינו התג החשוב ביותר לאופטימיזציה פנימית של דפי האתר. כותרת העמוד זה שם של הדף באתר שמוצג בחלק העליון של הדפדפן או בתוצאות חיפוש של גוגל.

טיפים לאופטימיזציה כותרת העמוד:

  • יש להשתמש בשאילת, שאתה מקדם, בכותרת פעם אחד בלבד.
  • מומלץ להשתמש במילת מפח בתחילת הכותרת.
  • לכל דף באתר שלך חייבת להיות תגית TITLE ייחודית משלו.
  • אל תעתיק כותרות מאתרים של המתחרים או מכל אתר אחר ברשת.
  • אורך מומלץ של כותרת העמוד 60-70 תווים.

2. תיאור העמוד – DESCRIPTION

תג Description משמש לתיאור התוכן של הדף ולא משפיעה בצורה ישירה על קידום אתר בגוגל. יחד עם זאת, תיאור העמוד שבנוי נכון מגרה גולשים להיכנס לאתר ומשפר שיעור קליקים (CTR)  של האתר שלך בתוצאות חיפוש. ובשביל לשפר CTR תיאור הדף צריך להיות שיווקי ובולט.

טיפים לאופטימיזציה תיאור העמוד:

  • הנעה לפעולה. תשתמש בביטויי הנעה לפעולה בסיום של תיאור העמוד. כמו "לחצו כן", "כנסו לפרטים" וכד'.
  • מושך תשומת לב. תשתמש במספרים ובמילים באנגלית בשביל למשוך תשומת לב של הגולשים.
  • תשתמש במילות מפתח – גוגל מבלית אותם בתוצאות חיפוש. מומלץ לא להשתמש באותה שאילתה יותר מפעם אחד בתיאור העמוד.
  • לא משוכפל. לכל דף חייבת להיות תג DESCRIPTION ייחודי משלו.
  • ייחודי. אל תעתיק תיאור העמוד מאתרים של המתחרים או מכל אתר אחר ברשת.
  • אורך מומלץ של תיאור העמוד 120 תווים.

אם אתר שלך בנוי בוורדפרס, תוכל להיעזר בתוסף Yoast SEO לאופטימיזציה תגי מאטה.

3. תג כותרות העמוד – H1

H1 היא כותרת הראשית של הדף. בכל עמוד באתר שלך חייבת להיות כותרת H1 המשקפת נושא הראשי של אותו דף.  

טיפים לשימוש בכותרת H1 לצורך קידום האתר.

  • תשתמש בכותרת H1 רק פעם אחד בכל עמוד.
  • אין לעתיק טקסט כותרת H1 מכותרת Title.
  •  תשתמש במילת מפתח רק פעם אחד בכותרת H1.
  • תשתמש במילת מפתח בתחילת הכותרת H1.

4. תגי כותרות משנה H2-H6

תג כותרות משנה מראה לרמת החשיבות היחסית של הכותרת.  אם H1 זה שם של הספר, אז תגי כותרת זה תוכן עניינים.

לדוגמא, בדף ויקיפדיה על ישראל כותרת הדף היא כמובן "ישראל". "המדינה, ערכיה וסמליה" ו" היסטוריה" – כותרות H2. " סמלי המדינה" או "שורשים היסטוריים" – כותרות H3.

טיפים לשימוש בכותרות משנה.

  • תשתמש לפחות בכותרות H2 ו-H3 בדפי האתר.
  • תשלב מילת מפתח בכותרות משנה פעם – פעמיים בדף בשילוב עם מילים נוספים.
  • כל כותרת משנה באותו דף צריכה להיות ייחודית. אל תשכפל כתורות משנה!
  • שמור על הסדר ההיררכי.   

המלצות לאופטימיזציה תמונות באתר

תמונה אחת שווה אלף מילים, לכן לא פלה שהיום בכל אתר יש מספר רב של תמונות. צריך להתאים תמונות למנועי חיפוש כמו כל אלמנט אחר בדף. גוגל עדיין די "עיוור" ולא יכול להבין מה יש בתמונה.

אופטימיזציה תמונות למנועי חיפוש משפרת SEO של האתר וגם יכולה להביא גולשים נוספים לאתר שמחפשים תמונות בחיפוש תמונות של גוגל.  

טיפים לשימוש בתמונות לטובת קידום האתר בגוגל.

תשתדל להשתמש בתמונות ייחודיות באתר שלך. הכי טוב לצלם תמונות לבד או להזמין תמונות אצל צלם המקצועי. אם אין לך אופציה לעשות את זה, אפשר לקנות תמונות מבנקים תמונות או להוריד מאתרי תמונות חינמיים. עד כמה תמונות שלך ייחודיות תוכל לבדוק בעזרת אתר TinEye.

שמור על זכויות יוצרים. אסור להשתמש בתמונות שהם לא בבעלות שלך, במיוחד לצורך מסכרי. תבדוק תנאי שימוש בתמונה לפני שתשתמש בה באתר שלך או בכל נכס דיגיטלי אחר (פייסבוק וכד').     

תשתמש ב-2 תמונות בדף לפחות. מנועי חיפוש מעריכים יותר תוכן עם תמונות. תמונה צריכה להיות רלוונטית – לתאר נושא הדף או חלק מהתוכן.

גודל המונה. תמונות גדולות מאיתות מהירות טעינת האתר. משקל מקסימלי של תמונה ממוצע צריך להיות לא יותר מ-100 Kb (קילו-בייט).

תגי מאטה של תמונות - ALT ו-TITLE

גוגל עדיין לא "רואה" תמונות ואלמנטים גרפיים באתר כמו שאנחנו רואים אותם. כדאי לעזור למנועי חיפוש להבין מה בדיוק יש בתמונות באתר שלך.שלושה פרמטרים הכי חשובים שמסבירים לגוגל תוכן התמונה הם:

  1. שם התמונה (שם הקובץ). חשוב לקרוא לתמונה בשם שמתאר את התוכן של התמונה. אני ממליץ להשתמש במילות מפתח באנגלית בשם התמונה ולהפריד בין המילים עם מקף אמצעי.
    לדוגמה, tips-for-seo-optimization.jpg
  1. תג ALT – תיאור טקסטואלי חילופי של תוכן התמונה. זה טקסט שדפדפן מציג במקום תמונה כשיש בעיות עם טעינת התמונה. חוץ מקידום אורגני, שימושי גם לאנשים עם הגבלות ראיה שמשתמשים בקוראי מסך שונים.תיאור חילופי צריך לתאר בצורה מדויקת וקצרה תוכן שמוצג בתמונה. מומלץ לשלב מילות מפתח בתחילת תג ALT ב-50-60 תווים הראשונים.
  1. תג TITLE. מאפיין Title (כותרת התמונה) הינו טקסט תיאור נוסף שמוצג כשאנחנו מצביעים עם העכבר על התמונה. בשונה מתג ALT, שמתאר בקצרה תוכן של התמונה, תג "כותרת התמונה" מספק מידע נוסף על התמונה. גם בתג Title מומלץ לשלב מילות מפתח.
חשוב שטקסטים של תג ALT ותג TITLE יהיו שונים. כמו כן, אין לשכפל תיאור, כותרת או שם לתמונות שונות. לכל אלמנט גרפי ייחודי חייבים להיות מאפיינים ייחודיים משלו.

טיפים נוספים לקידום האתר.

עבור ל-HTTPS. בשנים האחרונות, גוגל מקדמת את הרעיון של "אינטרנט מאובטח יותר". לפי דוח של SEMrush היום 65% מאתרים שנמצאים ב"TOP 10" של גוגל הם אתרים עם HTTPS.

תבדוק שאתר שלך ידידותי למובייל. היום מעל 50% גולשים בעולם נכנסים לאינטרנט דרך סמארטפונים. תוכל להשתמש בכלי לבדיקת התאמה לניידים של גוגל על מנת לבדוק עד כמה קל להשתמש באתר שלך בנייד.

חבר אתר שלך לגוגל אנליטיקס.

חבר אתר שלך לכלי למנהלי אתרים של גוגל – Google Search Console.

לסיכום.

לפני שתתחיל לעבוד על אופטימיזציה חיצונית של האתר, מומלץ לוודא שסידרת כל הדברים הבסיסים הקשורים לאופטימיזציה פנימית. הזמן ש"תבזבז" על הגדרות תגי מאטה, אופטימיזציה כותרות וכל דבר אחר שקשור לקידום אורגני – הינו מחיר נמוך יחסית עבור זרימת הגולשים (טרפיק) שקבל לאר.

יש לך שאלות? כתוב אותם בתגובות ואשתדל לענות בהקדם האפשרי.

פרסום בגוגל או קידום בגוגל: מה משתלם יותר?

מה זה קידום אורגני? קידום אורגני (SEO) הינו תהליך אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש. תהליך זה כולל מגוון פעולות המתבצעות לטובת שיפור מיקום אתר בתוצאות חיפוש של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר. כמו  Bing או Yahoo. מה זה קידום ממומן? קידום ממומן במנוע חיפוש – סוג של פרסום באינטרנט,

קידום אתר וורדפרס: מדריך למתחילים

וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן הנפוצה בעולם. אחת מסיבות ההצלחה של WordPress  היא, שקל יחסית לקדם אתר וורדפרס במנועי חיפוש. יחד עם זאת, אפשר לבזבז הרבה זמן וכסף אם לא יודעים אילו פעולות ישפרו את דירוג האתר שלך בגוגל. להלן 9 טיפים לקידום אתרי וורדפרס שבטוח יעזרו לך לשפר את מיקום