מונחים בסיסיים בפרסום ממומן (PPC)
בפרסום דיגיטלי יש שפה משלו. אם היא נשמת לך כמו שפה זרה, חשוב שתכיר מוסגים בסיסיים כדי שתוכל להפיק את המקסימום מהשקעה שלך בפרסום ממומן בגוגל, פייסבוק או כל מערכת פרסום אחרת.
בפטוסט הזה ריכזתי את כל מוסגי היסוד של פרסום דיגיטלי. מקווה שהפוסט יעזור לך להבין את המוסגים האלו.
אין לך זמן ללמוד? מעדיף לעביר ניהול של הקמפיינים שלך לאיש מקצוע ולמקסם את התוצאות? לחץ כאן ליצירת קשר. אשמח לבדוק מה אפשר לשפר בקמפיינים שלך או לתת אומדן קמפיין ממומן (הערכת תקציבים, ביצועים ועמלת ניהול) בגוגל או בפייסבוק.
PPC – מודל פרסום עם שיטת תשלום "תשלום עבור קליק". במודל פרסום PPC מערכת פרסום תחייב אותך רק אחרי שגולש הקליק על מודעת פרסום שלך.
שיעור קליקים ( CTR – Click Trough Rate) – יחס מספר הופעות המודעה בתוצאות חיפוש לקליקים על המודעה. ככל ששיעור הקליקים גבוה יותר, כך עלות הקליק נמוכה יותר.
(CPC (Cost Per Click – מחיר לקליק. אחד ממדדים העיקריים של יעילות קמפיין קידום ממומן.
(CPA (Cost Per Action – מחיר לפעולה (להשאיר פרטים, להוריד קובץ, להרשם לניווזלטר וכד').
(CPO (Cost Per Order – מחיר לרכישה. כמה כסף צריך להשקיע בפרסום על מנת למכור מוצר אחד.
Targeting – מיקוד,מנגנון פרסום שמאפשר לזהות את קהל היעד מסויים ולהציג פרסום רק לקהל יעד הזה.
Re-marketing – "שיווק מחדש". שיטת מיקוד על קהל הגולשים שכבר ביקרו באתר שלך או ביצעו פעולה מסויימת באתר. פרסום שמתחיל "לרדוף" אחרי גולש.
מונחים בסיסיים בפרסום ממומן בגוגל (Google Ads)
סרטון הדרכה קצר מאת גוגל על מונחי פרסום באדוורדס.