קידום אתר וורדפרס: מדריך למתחילים

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
קידום אורגני לאתרי וורדפר: טיפים למתחילים

וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן הנפוצה בעולם. אחת מסיבות ההצלחה של WordPress  היא, שקל יחסית לקדם אתר וורדפרס במנועי חיפוש. יחד עם זאת, אפשר לבזבז הרבה זמן וכסף אם לא יודעים אילו פעולות ישפרו את דירוג האתר שלך בגוגל.

להלן 9 טיפים לקידום אתרי וורדפרס שבטוח יעזרו לך לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש ולהביא יותר גולשים לאתר.

1. חיבור האתר לגוגל אנליטיקס.

תהליך אופטימיזצית אתר למנועי חיפוש (SEO) יכול לקחת חודשים, ולפעמים אפילו שנים. על מנת להגיע ליעדים הנדרשים, צריך קודם כל לקבוע מטרות. אחרי זה, להכין תוכנית להשגת המטרות ורק אז להתחיל לפעול.

לעקוב אחרי ההתקדמות תוכל בעזרת גוגל אנליטיקס, כלי מבית גוגל לאיסוף וניתוח נתונים סטטיסטיים עבור אודות הגולשים והנפקת דוחות מפורטים.

חשוב להבין שאפשר לשפר רק מהשו שניתן למדוד!

עדיין לא פתחתם חשבון ב-Google Analytics?

הרשמה לגוגל אנליטיקס: איך לפתוח חשבון ולהימנע מטעויות

2. חיבור האתר לכלי למנהל אתרים של גוגל - Google Search Console

כלי למנהלי אתרים של גוגל הוא שירות חינמי שמאפשר לך לדעת איך מנוע חיפוש של גוגל "רואה" את האתר שלך. אחרי שתקבל גישה ל-Google Search Console, תוכל לדעת איך אתר שלך מיוצג בתוצאות חיפוש של גוגל ולשפר את המצב. 

להלן ארבעה דברים שחשוב לבדוק לפני שתתחילו לקדם אתר בתוצאות החיפוש:

  • הודעות
  • בעיות אבטחה
  • שגיאות סורק
  • פעולות ידניות

בדיקת הודעות חדשות

מרכז שליטה (Site Dashboard) > הודעות (Messages)

תבדק הודעות חדשות. אם יש באתר שגיאות קריטיות או בעיה כלשהי גוגל בד"כ שולחים הודעה למנהל האתר. חלק מהתראות ונקודות לשיפור אפשר לראות גם בדף הבית של "מרכז שליטה".אליך לפתור את כל הבעיות, במידה ויש.

הודעות ב-google search console

בדיקת בעיות אבטחה 

סריקה (Crawl) > בעיות אבטחה (Security Issues).

בלשונית הזאת אפשר לבדוק האם יש בעיות אבטחה באתר (וירוסים וכד'). גוגל לא יפנה גולשים לאתר שמזהה וירוסים.

google search console printscreen

בדיקת שגיאות סורק

סריקה (Crawl) > בעיות אבטחה (Crawl Errors).

כאן אפשר לבדוק, בין היתר, אם יש דפים שמחזירים שגיא 404. זאת אומרת, פעם גוגל סרק את האתר שלך והכניס דף מסוים לאינדקס ועכשיו הדף לא קיים. שגיאות 404 יכולות להתרחש עקב מחיקת דפים או בגלל החלפת ערכת עיצוב וכד'. חייבים לבדוק כל שגיא ולטפל בה (או לשלם למישהו שיעשה את זה).

גוגל סרצ' קונסול - סריקה

בדיקת לשונית "פעולות ידניות"

תנועת חיפוש (Search Traffic) > פעולות ידניות (Manual Actions)

בדוח "פעולות ידניות" תוכל לבדוק אם לא עברת על "הנחיות למנהלי אתרים". גוגל יכולים להעניש על הפרת הנחיות איכות תוכן ולהוריד דירוג אתר בתוצאות חיפוש או אפילו להסיר אתר מאינדקס.

אם תראה אי פעם שכתוב בלשונית הזאת משהו חוץ מ"לא נמצאו פעולות ידניות נגד ספאם באינטרנט" – טפל בבעיה בהקדם האפשרי.    

search console - תנועת חיפוש

אלו הדברים החשובים ביותר שכדאי לך לבדוק ב-search console עוד לפני ,שתתחיל לקדם את האתר במנועי חיפוש.

3. בדיקת קובץ robots.txt

robots.txt הוא קובץ טקסט שנמצא בשרת שלכם. בקובץ הזה נכתבים הוראות מיוחדות לרובוטים ("עכבישים") שבאים לסרוק אתר. אחרי סריקה "עכבישים" מעבירים מידע אודות האתר שלך לגוגל. הוראות מקובץ robots.txt עשויות לאסור לרובוטים לסרוק (ליתר הדיוק לאנדקס) חלק מדפים באתר.

חשוב לבדוק:

  • שקובץ robots.txt קיים באתר.
  • שלא אסרת על רובוטים של מנועי חיפוש לאנדקס את האתר שלך.

בדרך כלל, הקובץ צריך להיות זמין בכתובת  http://atarsheli.co.il/robots.txt

אם ב-robots.txt רשום

User-agent: *

Disallow: /

או

User-agent: *

Allow:

אסרת על כל הרובוטים לאנדקס אתר שלך. זאת אומרת, ששום דף מהאתר לא יוצג בתוצאות חיפוש.

4. הגדרה הכי חשובה לקידום אתר וורדפרס.

במידה וגילית שבקובץ robots.txt אסרת על רובוטים לאנדקס את האתר שלך, כנס ללוח בקרה של אתר בוורדפרס (לוח בקרה > הגדרות > קריאה) ותוריד סימון מהשדה "לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר".

טיפ הכי חשוב לקידום אתרי וורדפרס בגוגל

5. בדיקת נראות אתר במנוע חיפוש

רוצה לדעת כמה דפים מהאתר שלך גוגל מציג בתוצאות חיפוש? כתוב בשורת החיפוש – 

site:atar-sheli.co.il

כמובן שבמקום atar-sheli.co.il צריך לכתוב את כתובת האתר שלך.

מספר דפים שכתוב מתחת לשורת חיפוש ניראה לך הגיוני? אם מספר הדפים גדול מדי, לך  לדף האחרון בתוצאות חיפוש ותתחיל לבדוק איזה דפים נסרקו.

ניראות אתר במנוע חיפוש

אחרי זה, תכתב בשורת החיפוש site:www.atar-sheli.co.il 

קיבלת אותה כמות של תוצאות? אם מספרים שונים לחלוטין (לדוגמה, 160 דפים בלי www ו-1254 עם www) – תצטרך להגדיר הפניה מכתובת www.atar-sheli.co.il  לatar-sheli.co.il או הפוך.

בדיקת ניראות אתר בגוגל

6. בדיקת תקינות כתובת אתר בוורדפרס.

מקום נוסף איפה שצריך להגדיר מה כתובת המועדפת של האתר, עם או בלי www, זה לוח בקרה של וורדפרס.

לוח בקרה > הגדרות > כללי: "כתובת URL של האתר".

אם אינך יודע איזה כתובת לבחור, תקליד את כתובת האתר בדפדפן עם www. דפדפן מחליף כתובת www.atar-sheli.co.il לכתובת atar-sheli.co.il אוטומטית? אז תרשם ב"כתובת URL של האתר" כתובת בלי www.

הגדרות בלוח בקרה של wordpress

7. בדיקת מבנה קישורים

כנס לאתר שלך > לוח בקרה > הגדרות > מבנה קישורים: "הגדרות נפוצות". ברירת מחדל של וורדפרס היא מבנה קישורים  "פשוט". עדיף לשנות את זה ולבחור באופציה "מזהה הפוסט". אלה אם כן, אתר שלך הוא אתר חדשות, אז עדיף לבחור באופציה "שנה, חודש ומזהה הפוסט".

אבל לא מומלץ לשנות מבנה קישורים במקרים הבאים:

  • אתר שלך קיים כבר זמן מה ויש לאתר מספר רב של דפים.
  • אתר שלך מדורג טוב בתוצאות חיפוש של גוגל. 

שינוי מבנה קישורים יכול לעשות בלגן רציני באתר. אם בנית אתר חדש או שיש לך אתר עם 5-10 עמודים והוא לא מדורג גבוה בתוצאות חיפוש – עדיף להחליף מבנה קישורים ל"מזהה הפוסט". כחו בחשבון שתצטרך להגדיר הפניות לכל דף שקיים באתר.

לסיכום, אם אתה לא בטוח ב-100% שכדי להחליף מבנה קישורים – אל תגע בהגדרה הזאת.  

הגדרת מבנה קישורים בוורדפרס

8. בדיקת תבנית וורדפרס (ערכת עיצוב).

היום יש בשוק כמות עצומה של תבניות וורדפרס (WordPress Themes). אם אתה רוצה לקדם אתר במנועי חיפוש, כדאי להתייחס ברצינות רבה לבחירת ערכת עיצוב לאתר שלך. עדיף לקנות תבנית ולא להשתמש בתבנית חינמית.

ישנם תבניות עם עיצוב מעולה אבל קוד שלהם לא ידידותי למנועי חיפוש. ויש ערכות עיצוב שמפתחים שלהם חשבו מראש על צורכי קידום והוסיפו אפשרות להוסיף או להגדיר דברים שיעזרו לקדם את האתר. לדוגמה, פירורי לחם (bread crumbs), אפשרות להגדיר תיאור דף (description) וכד'.   

אחרי שבדקת שתבנית מתאימה לצרכים שלך, יש לבדוק:

זמן טעינת של ערכת עיצוב.

אחד מהפרמטרים החשובים לדירוג אתר במנועי חיפוש הוא זמן טעינת האתר. בגוגל מאמינים שאתרים עם תוכן איכותי משתדלים להעניק לגולשים חווית משתמש נהדרת. טעינה איטית של האתר אינה מהווה חוויה נהדרת.

עדיף לבדוק ערכת עיצוב על דף ריק באתר חדש. אם אין אפשרות לעשות את זה, אפשר לבדוק מהירות אתר הדגמה (demo) של אותה תבנית.

כלים לבדיקת מהירות אתר:

  • Google Page Speed Insights -מנתח את התוכן של דף אינטרנט, ולאחר מכן יוצר הצעות לשיפור ביצועי המהירות של הדף.
  • Pingdom Website Speed Test – בודק זמן טעינה של הדף, מנתח תוכן ונותן הצעות לשיפור.

רספונסיביות.

ב-2018 גוגל מתחילים לדרג אתרים לפי גירסה לסמרטפונים. זאת אומרת, שאתרים רספונסיביים (שמתאימים עצמם לגודל מסך) ידרגו גבוהה יותר גם בתוצאות חיפוש ממחשבים שולחניים. 

היום מעל 40% מהגולשים בישראל נכנסים לאינטרנט דרך מכשירים סלולריים. לפי סטטיסטיקה כלל עולמית,כמעט  54% משתמשי אינטרנט גולשים דרך סמרטפונים.  אתר שלך חייב להיות מותאם לגלישה ממובייל.

קישורים בתחתית הדף וקישורים מוסתרים.

בחלק מתבניות עיצוב חינמיות אין אופציה להסיר קישורים לאתר אחרים בפוטר.לדוגמה, קישור לאתר מפתחי תבנית, קישור לאתר רשמי של וורדפרס וכד'. לפעמים קישורים מסוג זה אי אפשר להסיר גם בתבניות שרכשת. תבדק שקיימת אופציה למחוק כל הקישורים מסוג זה, אחרי  רכישת התבנית

9. בדיקת תוסף (plugin) לקידום אורגני.

על מנת לקדם אתר במנועי חיפוש צריך להתחשב במלאה דברים בו זמנית. על דירוג אתר בגוגל משפעים מעל 200 פארמטרים לפחות!  לדוגמה, מיקום שאילתה בכותרת הדף (Title), תגיות אלט בתמונות, מבנה כתבות וכו'
אפשר לעקוב אחרי כל הפארמטרים האלה באופן ידני. אבל למה לעבוד קשה? היום יש מספר תוספים שיכולים לעזור לך לקדם את האתר בתוצאות חיפוש. ברור שאף תוסף לא יעשה כל העבודה לבד, אבל יכול לחסוך הרבה זמן ולעזור להמנע מטעויות.        

תוסף לקידום אתרי וורדפרס המומלץ ביותר WordPress SEO by Yoast.