פרסום בגוגל או קידום בגוגל: מה משתלם יותר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
פרסום בגוגל VS קידום בגוגל

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני (SEO) הינו תהליך אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש. תהליך זה כולל מגוון פעולות המתבצעות לטובת שיפור מיקום אתר בתוצאות חיפוש של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר. כמו  Bing או Yahoo.

מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן במנוע חיפוש – סוג של פרסום באינטרנט, שעובד לפי מודל pay per click (PPC). מפרסם משלם עבור כל  קליק שמביא גולשים לאתר שלו.

בקידום אורגני אין תשלום עבור גולשים שנכנסים לאתר שלך. אבל אתר צריך לעמוד בתנאיים מסויימים על מנת להופיע בין הראשונים בתוצאות חיפוש. בקידום ממומן אתה משלם סכום מסויים עבור כל קליק שמביא גולשים לאתר שלך.

קידום בגוגל - תוצאות חיפוש גוגל
קידום ממומן במנוע חיפוש – סוג של פרסום באינטרנט, שעובד לפי מודל pay per click (PPC). מפרסם משלם עבור כל  קליק שמביא גולשים לאתר שלו. בקידום אורגני אין תשלום עבור גולשים שנכנסים לאתר שלך. אבל אתר צריך לעמוד בתנאיים מסויימים על מנת להופיע בין הראשונים בתוצאות חיפוש. בקידום ממומן אתה משלם סכום מסויים עבור כל קליק שמביא גולשים לאתר שלך.

כמה עולה קידום אתרים

קידום אתרים חינם.

הזכרנו לעיל כי תנועה מ-SEO היא חינמית ובמודל פרסום ממומן משלמים עבור כל גולש (קליק על מודעה).  חשוב להבין שתהליך קידום אורגני בגוגל דורש הרבה מאמץ ועבודה קשה כדי לקבל תנועה "חינמית" לאתר ממנוע חיפוש.

כולם רוצים להופיע בדף ראשון של גוגל. קיימת תחרות גבוהה עבור כמעט כל מילת מפתח שגולשים מחפשים באינטרנט. אתה צריך אתר איכותי ותוכן מנצח על מנת להופיע ראשון בתוצאות חיפוש.

בקידום אתרים אורגני אין קיצורי דרך! למרות שיש "חברות לקידום אתרים" שמנסות למכור אותם. לא מכיר איך מנועי חיפוש עובדים ולא יודע שום דבר על SEO? הדרך הטובה ביותר להשיג תנועת ממנוע חיפוש – לתת למומחה לקידום אתרים לעשות את העבודה בשבילך.

כמה עולה פרסום בגוגל?

עלות של קידום ממומן בגוגל תלויה במספר גורמים. למשל, בפופולריות של מילת המפתח, מספר המפרסמים שרוצים להשתמש במילת מפתח מסוימת, רלוונטיות דף נחיתה ועוד. נשמע קצת מסובך? לא לדאוג! גוגל השקיעו הרבה משאבים כדי להפוך מערכת פרסום "גוגל אדוורדס" לקלה בשימוש למשתמש הפשוט.

באדוורדס משלמים רק עבור קליקים על שהמודעה ולא עבור הופעת מודעה בתוצאות חיפוש. אתה קובע כמה כסף להוציא כל יום. אין מצב שתשלם יותר ממה שתכננת מראש. תוכל גם לחשב עלות הממוצעת לקליק עבור מילות המפתח שאליהן תרצה  להתמקד.

קידום אורגני. משלמים על קליק בדרך עקיפה. תיאורטית אתה יכול לקדם אתר לבד. בלי לשלם שקל עבור שירותי קידום אתרים.

מצד אחד, ייתכן שלא תוכלו לעשות SEO בעצמך וכן תצטרך לשלם למקדם אתרים. מצד השני, תשלום לחברה לקידום אתרים לא מבטיח דירוג גבוה במנוע חיפוש.

קידום ממומן: אתה משלם אף ורק אם גולש מקליק על מודע שלך. אפשר להעזר בכלי מילות מפתח של גוגל כדי לחשב מראש כמה בערך תצטרך לשלם.

מה מביא יותר גולשים?

לפי נתונים סטטיסטים, דרך קידום אורגני אפשר להביא יותר גולשים לאתר מאשר דרך קידום ממומן. בסוף משתלם יותר לשלם עבור אופטימיזציה של אתר ולא על כל קליק.

אם אתר נמצא באחד ממקומות ראשונים בתוצאות חיפוש – יש זרימה רציפה של גולשים לאתר 24/7. יחד אם זאת, תנוע לאתר תלויה בכמות אנשים שמחפשים ביטוי ספציפי בפועל.

לכן, אם תשווה את מספר גולשים ואת עלות של כל ביקור באתר התנועה האורגנית היא יותר  משתלמת. אבל, לפעמים קשה מאוד להביא אתר לדף הראשון של גוגל לפי מילת מפתח מסוימת. אז, תשלום עבור קליקים היא אופציה היחידה שלך לקבל גולשים מגוגל. אתר שנמצה בדף שני או שלישי בתוצאות חיפוש, כמעת ולא יקבל תנוע אורגנית.

קידום אורגני יכול להביא תנועה רציפה של גולשים כל עוד אתה דואג שאתר נמצא במקומות ראשונות בתוצאות חיפוש.

קידום ממומן מביא גושלים לאתר בהתאם לתקציב פרסום שלך. אחרי שתפסיק לשלם, תפסק תנוע לאתר.

המרת גולשים ללקוחות

איזה שיטת קידום מביא גולשים "טובים יותר"? או, במונחים של שיווק דיגיטלי, איזה שיטה מביא לידים יותר איכותיים שאחר כך הופכים ללקוחות?

ליד (lead) – לקוח פוטנציאלי שהגיב לפעילות שיווקית שלח. לדוגמה, השאיר פרטים באתר או נרשם לניווסלטר.

פרסום ממומן בגוגל מאפשר להתמקד על משתמשים רלוונטיים יותר ולסנן לידים פחות איכותיים. אם המודעות שלך ממוקדות נכון,  אחוזי המרה בקמפיין ממומן באדוורדס יהיו גבוהים יותר מאחוזה המרה מתנוע אורגנית. גולש שהקליק על המודעה יהיה "איכותי יותר" מגולש שמגיע מתוצאות חיפוש.

דף באתר יכול להות מקודם לפי כמה מילות מפתח. גולש שנכנס לאתר מתוצאות החיפוש אורגניות לא בהכרח תמצא בדיוק מה שחיפש (תוכן או מוצר) בדף הנוכחי.

אם בניתה נכון קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס – תקבל רוב הקליקים מגולשים שמעוניינים  במוצרים או בשירותים שלך.

תנועה אורגנית ממנוע חיפוש יותר איכותית מתנועה אורגנית ממדיה חברתית, אבל במדדים של המרה לא מספיק טובה כמו תנוע מפרסום ממומן בגוגל.

קמפיין פרסום ממומן יביא המרות רבות יותר מקידום אורגני. על תנאי שמנהלים אותו בצורה טובה. ועדיין במחיר גבוהה יותר מקידום אורגני.

מה יותר קל לעשות?

גם לקידום אורגני גם לקידום ממומן כדאי לגשת עם ידע וניסיון. בכל זאת, SEO הוא תהליך שלוקח הרבה זמן ומאמץ. זה יכול לקחת חודשים או אפילו שנים כדי שתגיע לדף ראשון של גוגל!

אז מה עושים?

צריך להשתמש גם ב-SEO  גם ב-PPC כחלק מקמפיין שיווק במנועי חיפוש (SEM).

רוצה לבדוק איך לשלב קידום אורגני עם פרסום ממומן באסטרטגית שיווקית שלך? צור קשר לקבלת ייעוץ חינם!