מה זה גוגל אנליטיקס ואיך הוא עוזר לך להרוויח יותר

יש מצב שאתה יודעה מה זה גוגל אנליטיקס (גוגל ניתוחים) או לפחות שמעת על המערכת הזאת פעם. אם עדיין אתה לא מבין כיצד Google Analytics יכול לעזור לעסק שלך – הגעת למקום הנכון.

היום, לפתח אתר חדש או עסק חדש בלי גוגל אנליטיקס זה כמו להטיס מטוס עם טייס עיוור. בלי אנליטיקס מאוד קשה לזהות תקלות ובעיות באתר ולפתור אותן לפני שהן הופכו לבעיות של עסק כולו.

בכתבה הזאת אסביר איך Google Analytics יכול לעזור לך להרוויח יותר.

תמונה ראשית לכתבה על גוגל אנליטיקס

מה זה גוגל אנליטיקס?

Google Analytics – כלי מבית גוגל לאיסוף וניתוח נתונים סטטיסטיים והנפקת דוחות מפורטים. בעזרתו אפשר לעקוב אחרי הגולשים ואינטראקצויית (פעילות) הגולשים עם אתר אינטרנט או עם אפליקציה לסמרטפון.

במלים פשוטות, אנליטיקס יכול לענות על השאלות הבאות:

  • מי מגיע לאתר שלך (מין, גיל, מיקום גאוגראפי, תחומי התעניינות של גולשים ועוד)?
  • מה הביא גולשים אל האתר שלך (רשתות חברתיות, פרסום באינטרנט, שיווק בדוא"ל, קידום אורגני)?
  • מה גולשים באמת עושים באתר שלך?

5 עובדות על גוגל אנליטיקס

  1. שם בעברית – "גוגל ניתוחים".
  2. שירות חינמי לחלותין. קיימת גירסה בתשלום לחברות גדולות עם צורך בניתוח נתונים מתקדם מאוד.
  3. ממשק גוגל אנליטיקס מתורגם לעברית.
  4. מותקן ב-80% אתרי אינטרנט בעולם.
  5. אפשר לשלב עם גוגל אדוורדס לטובת שיפור יעילות קמפיינים ממומנים.  

למה זה חינם?

למה לגוגל להשקיע משאבים שלה משהו שלא מביא לה כסף? אחד ממקורות רווח עיקריים של גוגל – מערכת פרסום גוגל אדוורדס. מפרסמים ימשיכו להשקיע כסף בפרסום דרך אדוורדס אם הוצאות פרסום מצדיקות את עצמן. בעזרת שילוב גוגל אנליטיקס עם גוגל אדוורדס אפשר להפיק מייטב התועלת מקמפיינים שיווקיים.

איך המערכת עובדת?

כל הנטונים נתאספים בשרתים של גוגל. בעל אתר אינטרנט צריך רק להוסיף שורת קוד מעקב בכל דף באתר. מיד לאחר מכן, מערכת גל גוגל אנליטיקס תתחיל לאסוף נתונים.

מה זה גוגל אנליטיקס - לוח בקרה
מסך ראשי בחשבון אנליטיקס

גוגל אנליטיקס מורכב מארבע חלקים עקריים:

  1. חלק אחראי על איסוף נתונים.
  2. חלק המאפשר להגדיר מה בדיוק צריך לאסוף.
  3. חלק אחראי על ניתוח נתונים.
  4. חלק המאפשר להפיק דוחות.

בעזרת ארבע חלקים האלה תוכל לאסוף ולנתח נתונים עבור גולשים באתר וגם עבור אתר עצמו.

איך גוגל אנליטיקס עוזר לעסק שלך

שיפור תהליך שיווקי

אנליטיקס מאפשר לעקוב אחרי כל שלב של "משפך שיווקי" ("משפך מכירות"). לראות ערוצי פרסום שמביאם לידים שהופכים בסוף ללקוחות. לראות באיזה שלב לקוחות פוטנציאליים נותשים וכו'. אפשר להרוויח יותר אם תטפל ב"ניזילות" בתהליך שיווקי שלך. בסוף, אפשר להפוך תהליך מכירות לאוטומתי.

משפך שיווקי (Funnel)
מיני משפך שיווקי (Funnel) בממשק גוגל אנליטיקס

אסטרטגיה שיווקית

תקבל אפשרות להבין איזה ערוצים (מנוע חיפוש של גוגל, רשתות חברתיות, פרסום ממומן) מביאים גולשים לאתר שלך. מה עושים גולשים שהגיעו דרך כל ערוץ. כמה אנשים מילאו טפסים, כמה הוסיפו מוצרים לסל קניות, איזה רווח עשית עבור כל ערוץ. תוכל לשנות הגדרות בהתאם לאסטרטגיה שיווקית שלך. תוכל להשקיע יותר בפרסום ולצמצם בהוצאותיך.

דוח Traffic channels
דוח "פירוט ערוצי תנועה לאתר" (Traffic channels)

רוצה לנתח אותם נתונים, אבל בדגש על גיל הגולשים?

דוח פירוט ערוצי תנועה לפי גיל הגולשים
דוח "פירוט ערוצי תנועה לאתר" אם פרמטר נוסף "גיל הגולשים"

ניתן לבצע פעולות דומות עם יותר מ-200 פרמטרים שונים!

כל זה מאפשר לך למצוא מקומות צרים במשפך השיווקי שלך ולשפר אותם.

ניהול קמפיינים אדוורדס

בעזרת אנליטיקס תוכל לדעת מספר הופעות מודעות, מספר קליקים, מחיר ממוצע לקליק, CTR –  Click Through Rate (יחס בין מספר הופעת המודעה ומספר קליקים אלייה) ועוד הרבה מעבר למה שציינתי כאן. תוכל להבין איזה קמפיין מביא לך כסף ואיזה רק מבזבז. תהיה לך השפעה ישירה על התהליכים האלה.

גוגל אנליטיקס מחשב אוטומטית רווחיות ההשקעות בפרסום ממומן של גוגל אדוורדס. 

דוח אנליטיקס לקמפיין אדוורדס
פירוט סטטיסטיקה לקמפיין פרסום אדוורדס

e-commerce ולא רק

אם היית הבעלים של חנות בגדים כלשהי, היית רוצה לדעת איך צריך לסדר סחורה בחנות, כדי למכור את הסחורה מהר ביותר? אילו מוצרים מושכים יותר תשובת לך של הקונים? חנות באינטרנט לא שונה בהרבה מהדוגמה הזאת. גוגל אנליטיקס עוקב אחרי הגולשים בחנות האינטרנטית שלך. ואתה יכול לשלוט ולהשפיע על תהליך מכירה! 

דוח ביצועי מכירות בגוגל ניתוחים
דווח ביצועי מכירות (Sales performance)

אתה מוכר שירותים דרך אינטרנט? תוכל לדעת אילו משירותים שלך הכי פופולריים בין הלקוחות ולקדם אותן עוד יותר!

אתה לא מסתדר עם טבלאות? אפשר להציג דוחות בצורת גרפים או תרשימים.

דווח ביצועי מכירות בתצוגת "עוגה"
דווח ביצועי מכירות (Sales performance) בתצוגה גרפית

לסיכום

מקווה שהסברתי לכם מה זה גוגל אנליטיקס. היום כל עסק צריך לשאוף ליעילות מקסימלית. אחרת, להתחרות עם הזמן יהיה קשה יותר ויותר. חייבים לייעל את המשאבים ולייעל תקציבים לשיווק והפרסום. אין היום דרכי פרסום "יקרים" או "זולים". יש רק פרסום יעיל ואינו יעיל. אינטרנט, בשונה מדרכי פרסום "רגילים" – offline, מאפשר לעקוב אחרי כמעט כל שקל מושקע  בשיווק.

גוגל ניתוחים, אחד הכלים המתקדמים והפופולריים ביותר לאיסוף וניתוח נתונים באתרי אינטרנט. כדי להתחיל להשתמש באנליטיקס, צריך פשוט להירשם אליו (אם עדיין אין לך דוא"ל ב-Gmail) ולהוסיף קוד המעקב לאתר שלך. אם עדיין לא פתחת חשבון Google Analytics – זה הזמן!

 

כתבה  מומלצת:

"איך לפתוח חשבון בגוגל אנליטיקס ולהמנע מטעויות"