הרשמה לגוגל אנליטיקס: איך לפתוח חשבון ולהמנע מטעויות

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
דף הרשמה לגוגל אנליטיקס

היי, היום אסביר לך, שלב אחרי שלב, כיצד לפתוח ולהגדיר חשבון בגוגל אנליטיקס או בשמו העברי "גוגל ניתוחים". כל מה שעלך לעשות, זה לעקוב אחרי השלבים וליישם אותם. אם תעש הכל כפי שאני מסביר, בעוד רבע שעה יהיה לך חשבון אנליטיקס חדש דנדש למופת. שנתחיל?

פתיחת חשבון באנליטיקס.

כמו כל כלי של גוגל, גם אנליטיקס, מצריך חשבון גוגל פעיל (דוא"ל ב-Gmail). אם במקרה (וכנראה שמדובר במקרה נדיר) אין ברשותך חשבון בג'מייל, אני ממליץ שתיקח רגע ותיגש ממש עכשיו לפתוח חשבון לפני שנמשיך.

כעת, היכנס לדף הראשי של גוגל אנליטיקס. לחץ על "כניסה" או "יצירת חשבון", על מנת לעבור לעמוד "חשבונות" כדי שתוכל להתחיל בתהליך של יצירת חשבון חדש. האתר מוצג בשפה האנגלית ואתה מעדיף שיוצג בעברית או להפך? תוכל לגשת לחשבון הגוגל שלך ולשונות את זה משם. לחץ על העיגול שנמצא בצד השמאלי או הימני בחלק העליון של העמוד (בהתאם לשפת תצוגה שבחרת לחשבון) ובחירה ב- "נהל את החשבון".

דף הרשמה לגוגל אנליטיקס
הרשמה למערכת ניתוח נתונים

הגדרות ראשונות לחשבון חדש.

כל פתיחת חשבון חדש בגוגל ניתוחים מצריך הגדרות בסיסיות. עקוב אחרי השלבים שגוגל מציג בפניך ומלא בהתאם את טופס ההגדרות.

כאן אתה אמור לשאול את עצמך מספר שאלות:

אחרי מה אתה רוצה לעקוב? בשלב הזה, תבחר האם אתה רוצה לעקוב אחרי "האתר" או "אפליקציה לנייד" על-מנת שגוגל ידע להתאים לך את קוד המעקב (פיקסל) לצרכים שלך.

שם החשבון באנליטיקס. בעזרת חשבון גוגל בודד אפשר לפתוח עד 100 חשבונות בגוגל אנליטיקס. אם אתה לא מפתח אתרים ולא עובד במשרד פרסום כלשהו, אין אף סיבה שתצטרך לפתוח מספר חשבונות באנליטיקס. כברירת מחדל, תן לחשבון שלך שם של העסק שלך.

הגדרות חשבון חדש

הגדרת הנכס שלך

בשלב זה תמלאו פרטים בסיסיים אודות האתר עצמו – הנכס. חשוב לציין כי חשבון גוגל בודד יכול להכיל עד 50 נכסים.

  1.  שם האתר. הזן את שם האתר. אין בעיה להשתמש באותו השם שהזנת בסעיף הקודם.
  2. כתובת של האתר (URL). בשלב הזה, יהיה עליך לבחור תחילה את קידומות ה- URL של האתר שלך. כלומר, //:http או //:https במקרה והאתר שלך מאובטח. בתיבת טקסט הריקה תזין את כתובת האתר שלך. לדוגמה, shalom-hovalot.co.il
  3. קטגוריה של תעשייה. בחר את התחום אליו משתייך העסק שלך.
  4. אזור זמן לדיווח. בסעיף הזה, תתבקש להגדיר את אזור הזמן אליו האתר שלך מכוון. כלומר, אם קהל היעד שלך נמצא בישראל, תבחר באזור זמן של ישראל. אם קהל היעד שלך נמצא בארצות הברית, למשל, רצוי שתבחר את אזור הזמן שך ארצות הברית.
הגדרות נכס בגוגל ניתוחים

הגדרות לשיתוף נתונים

בואו נמשיך לשלב הבא. בשלב זה תוכל לבחור אם לאפשר או לא לאפשר לגוגל להשתמש בנתונים סטטיסטיים שאספת באתר שלך על מנת לשפר את ביצועי המערכת של גוגל (גוגל נותן לך אופציה לא לאפשר לו לאסוף נתונים). אני מציע לך לעבור בעיון רב על הסעיפים האלה ולבחור איזה מהסעיפים מתאימים לך אם בכלל. לרוב מומלץ להשאיר את הסימונים כמו שהם אבל ההחלטה בידך. אנליטיקס אוסף מידע באופן דיסקרטי. אף אחד לא ידע על יחסי המרה, למשל, באתר שלך.

הגדרות שיתוף נתונים עם גוגל
בחלון שקפץ תבחר "ישראל". לחץ על "אני מסכים" כדי לקבל את קוד המעקב, אותו תצטרך להטמיע אצלך באתר. אם יש לך אתר וורדפרס, תוכל לעשות זאת באמצעות אחת מהשיטות להטמעת קוד מעקב של גוגל אנליטיקס באתר וורדפרס. 
הסכם התנאים והגבלות - הרשמה לגוגל אנליטיקס

מזל טוב! פתחת את החשבון הראשון שלך באנליטיקס! 

סיכום

בוא נסכם את מה שלמדנו ברבע שעה האחרונה. עברנו על כל שלבי הרשמה לגוגל אנליטיקס. מקווה שעשית הכל כפי שהסבתרי וכבר יש לך קוד מעקב עבור האתר שלך. אם אתה עדיין לא מצליח למצוא את הקוד או מזהה מעקב, כנס למנהל מערכת (גלגל שיניים בצד ימין למטה) > נכס (בעמודה האמצעית) > פרטי מעקב > קוד מעקב.

עכשיו שיש בידך את הקוד, כל שעליך לעשות יהיה להטמיע אותו באתר שלך. ישנן מספר דרכים להטמעת קוד מעקב באתר, וכמו כן הגדרות בסיסיות בגוגל אנליטיקס שכדאי שתדע ותיישם.

רוצה לדעת איך אנליטיקס יכול לעזור לעסק שלך? כתבה מומלצת בנושא:

"מה זה גוגל אנליטיקס ואיך הוא עוזר לך להרוויח יותר"

מילון מונחים בסיסיים בפרסום ממומן

מונחים בסיסיים בפרסום ממומן (PPC) בפרסום דיגיטלי יש שפה משלו. אם היא נשמת לך כמו שפה זרה, חשוב שתכיר מוסגים בסיסיים כדי שתוכל להפיק את

מה זה רשת המדיה של גוגל?

למה כדי לך לפרסם ברשת המדיה רוצה לפרסם את העסק שלך באתרים הפופולריים? כמו walla, ynet או YouTube ועוד כ-2000000 אתרים בארץ ובעולם? אם פרסום